۰ نفر

نگاه تحلیلگر؛

سهام خودروسازان وارد فاز اصلاح شد؟

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶
کد خبر: 623844
سهام خودروسازان وارد فاز اصلاح شد؟

تحلیلگر تکنیکال گفت: از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذاری که در سال گذشته بر صنعت خودرو موثر بود بحث قیمت‌گذاری دستوری و ممنوعیت واردات خودرو بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا زنگویی گفت: صنعت خودرو در بورس شامل ۳۶ نماد که نمادهای خودرو، خساپا ،خگستر،  خپارس،  خبهمن ،خمره ،خکاوه  و خدیزل از مشهور‌ترین نمادهای این صنعت هستند.

او گفت: شاخص صنعت خودرو که در ابتدای سال گذشته ۲۵۴ هزار واحد بود در پایان سال با تزار ۲۰۸ هزار واحد کار خود را به پایان برد که نسبت به ابتدای سال کاهش  ۴۶ هزار واحد و اُفت ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. در طی سال ۱۴۰۰ نیز این شاخص به محدوده ۱۷۱ هزار واحد هم رسید و  در بالاترین  حالت نیز تراز ۲۵۹ هزار واحد را به خود دید.

از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذاری که در سال گذشته بر صنعت خودرو موثر بود بحث قیمت‌گذاری دستوری و ممنوعیت واردات خودرو بوده که تغییرات در آن باعث نوسان زیادی در شاخص این صنعت و کلیت بازار سرمایه شد.

از دید تکنیکال شاخص صنعت خودرو از روند نزولی شش ماهه خود خارج شده و در حال خروج از ابر ایچیموکو نیز است. ابر ایچیموکو باریک شده و شاخص این گروه با خروج از آن می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. همچنین از نظر اندیکاتور RSI این شاخص وضعیت مطلوبی دارد.

نمودار