۰ نفر

طلسم شکنی سرخابی ها را باید به فال نیک گرفت؟

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبر: 612716
طلسم شکنی سرخابی ها را باید به فال نیک گرفت؟

عرضه تدریجی سهام سرخابی‌ها در بازارپایه‌ فرابورس در کنار رفع ابهامات و بندهای مندرج در گزارشات حسابرسی و بازرسی آنها علاوه بر تأثیر در عملکرد آنها مدیریت این دو باشگاه را بهبود می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، سیاوش وکیلی کارشناس‌ ارشد بازارسرمایه  در خصوص عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازارپایه فرابورس، اظهارکرد: چند دهه ای است که گاهی بحث خروج دولت از بنگاهداری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط برخی مسئولان مربوطه مطرح می‌شد، اما هر بار در مرحله اجرا علی‌رغم پیگیری دستگاه‌های ذیربط این واگذاری با موانع متعددی برخورد می‌کرد.

او بیان کرد: اما اکنون به سبب پیگیری‌های سازمان خصوصی‌سازی و اقدامات دولت سیزدهم، طلسم ۲۴ ساله شکسته شد و سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس و فرابورس به ثبت رسید.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه تصریح کرد: در اصل باید یک نگاه بشیر و نذیر به عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس داشت، به سبب آنکه واگذاری این دو باشگاه امری مهم برای دولت تلقی می‌شود.

وکیلی گفت: در راستای تحقق حاکمیت شرکتی اجرای انضباط مالی و شفافیت عملکرد به سبب بهبود نظارت بیش از پیش خواهدشد، اما اگر دقت و مراقبت کافی درخصوص نحوه واگذاری سهام به هواداران یا سایر اشخاص به درستی صورت نگیرد، همانند سایر عرضه‌های دولتی تجربه تلخی را به همراه خواهد داشت.

او اظهارکرد: در باب عرضه عمومی این دو باشگاه لازم است ضمن بهره از نظرات کارشناسان اقتصادی، ورزشی و حتی جامعه شناسان مطالعات تطبیقی و تجارب جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: همچنین مسائلی درخصوص عرضه عمومی سهام این دو باشگاه و افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم مطرح است که باید به طور دقیق مورد بررسی کارشناسان و فعالان حوزه بازارسرمایه قرار گیرد.

وکیلی بیان کرد: باعرضه سهام این دوباشگاه در بازارسرمایه بسیاری از مشکلات AFC نیز حل خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت: با رفع ابهامات و بندهای مندرج در گزارشات حسابرسی و بازرسی آنها و همچنین عرضه تدریجی سهام این دو باشگاه در بازارپایه‌ فرابورس علاوه بر عملکردشان مدیریت آن‌ها نیز بهبود خواهد یافت.