۰ نفر

پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۳۷
کد خبر: 612193
پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال

تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: برای خاتمه نزول و آغاز دوران رشد بورس، شاخص کل نیازمند عبور قدرتمند از مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نوید اختری‌زاده گفت: با بررسی نمودار شاخص کل بورس تهران در تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود که همچنان روند حرکتی ۶ ماه اخیر درون یک کانال نزولی قرار دارد (طبق شکل) و برای خاتمه این روند خسته کننده و فرسایشی نیاز است که ابتدا شاخص کل توانایی شکستن سقف این کانال را پیدا کند.

برای خاتمه این نزول و آغاز دوران رشد، شاخص کل نیاز به عبور قدرتمند از مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است.

شاخص بورس
همچنین با بررسی نمودار شاخص هم وزن مشاهده می‌شود که همچنان با توجه به ثبت سقف و کف‌های پایین‌تر می‌توان با قطعیت اعلام نمود که روند غالب این شاخص نزولی است و مادامی که نتواند از سقف قبلی خود رو به بالا عبور کند، نمی‌توان انتظار رشد از شاخص هم وزن را داشت.

همان طور که در تصویر تحلیل مشخص است روند حرکتی ۶ ماه اخیر شاخص مذکور زیر خط روند نزولی قرار دارد و در آخرین موج حرکتی شاهد شکسته شدن کف مهم نمودار در سطح ۳۴۲ هزار واحد هستیم که در حال حاضر به یک مقاومت مهم تبدیل شده است.

شاخص کل هم وزن باید بتواند سطح حمایتی از دست رفته را پس بگیرد و برای این که به طور قاطعانه روند نزولی را خاتمه یافته بدانیم، این شاخص  باید  از مقاومت یا سقف مهم قبلی خود در سطح ۳۷۰ هزار واحد رو به بالا عبور کند.

شاخص بورس2