۰ نفر

فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبر: 612187
فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟

رییس سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر نقش محوری مردم و هواداران در واگذاری سهام سرخابی‌ها گفت: باید مراقبت شود تا اداره سهام ٢ باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار افرادی قرار نگیرد که از اهلیت لازم برای اداره این باشگاه ها برخوردار نیستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد" امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه نماز جمعه اعلام کرد: دنیای فوتبال یک حوزه و نهاد چندوجهی است که شامل حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... است و بالاترین سطح تأثیر در هویت دارد.

وی افزود: مدیریت این بخش مهم از ورزش نیازمند یک فرآیند نظام‌مند و اثربخش است که در مسیر ارتقای جایگاه این ورزش گام بردارد.

ابوترابی‌فرد گفت: سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به هواداران آن‌ها در کل کشور واگذار شود و محدودیت در خرید سهام ایجاد شود.

در زمینه صحبت‌های مطرح‌شده از سوی امام جمعه موقت تهران "حسین قربان زاده"، رییس سازمان خصوصی‌سازی ضمن تاکید بر درستی صحبت‌های امروز امام جمعه موقت تهران، به ارائه توضیحاتی از اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری سهام سرخابی‌ها در بورس پرداخت و اعلام کرد: امام جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه به موضوع بسیار مهمی تاکید داشت، در این خصوص که باید مراقبت شود تا اداره سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار افرادی قرار نگیرد که از اهلیت لازم برای اداره این باشگاه‌ها برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: از همان ابتدا و از سه ماه گذشته که فرآیند واگذاری سرخابی‌ها در سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شد، این نکته مدنظر بود تا واگذاری سرخابی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که حکمرانی و مدیریت آنها به نحو شایسته‌ای از دولت به شخصیت حقوقی که دارای اهلیت لازم برای اداره سرخابی‌ها است، انجام شود.

قربان زاده با بیان اینکه همچنین نکته‌ای که امروز امام جمعه تهران به درستی به آن اشاره داشت، این است که مردم و هواداران باید سهامدار سرخابی‌ها باشند، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده و طراحی‌های صورت گرفته، در مرحله نخست مردم از طریق مشارکت در افزایش سرمایه این ۲ باشگاه و از محل صرف سهام، می‌توانند مالک سهام سرخابی‌ها باشند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: همچنین در ادامه، بلوک‌هایی را برای هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شده که بعد از تصویب هیات واگذاری جزییات آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: این اطمینان خاطر را به مردم و نیز امام جمعه تهران می‌دهم که همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سهام استقلال و پرسپولیس که ۲ باشگاه ملی و میراث ورزشی کشور هستند در سال ۱۴۰۱ و نیز سال‌های آینده وضعیت بهتری را از لحاظ انضباط مالی، شفافیت عملکرد، رفع برخی مسائل مالی، رعایت اصول و قواعد حاکمیت شرکتی، ورود و مشارکت مردم و هواداران پیدا کنند.

قربان زاده خاطرنشان کرد: نتیجه این اتفاق بهبود کیفیت مدیریت و حکمرانی در این ۲ باشگاه، ارتقای حرفه‌ای سازی و نظام باشگاه‌داری حرفه‌ای در کشور خواهد بود که این مسائل به سایر باشگاه‌ها تسری پیدا می‌کند و امیدواریم با توجه به این فعالیت‌ها دیگر شاهد اخباری تلخ مانند حذف باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا نخواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: با تصویب اعضای هیئت واگذاری، ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان تعیین شد، همچنین به احتمال زیاد این ٢ باشگاه فردا نزد سازمان بورس ثبت خواهند شد.