۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۲۴ بهمن / شاخص کل در کانال نزولی می ماند؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 610183
پیش بینی بورس فردا ۲۴ بهمن / شاخص کل در کانال نزولی می ماند؟

طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می‌رسد معاملات فردا همانند امروز در مسیر تعادلی باقی بماند. شاخص کل و شاخص هم وزن نیز تا زمانی‌که از محدوده مقاومتی خود عبور نکنند، روند اصلی آنها شکل نخواهد گرفت.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد شاخص کل با مقاومت استاتیک یک میلیون و ۲۸۸هزار واحد خود تقارن دارد و برای داشتن روند صعودی باید این مقاومت را کنار بزند. شاخص هم وزن نیز در حال نوسان در محدوده حمایتی خود بوده و تاکنون نشانه‌ای از تغییر روند در مسیر آن وجود ندارد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل  با پایداری در کانال نزولی، همچنان در حال نوسان است. به طوری‌که محدوده میدلاین کانال نزولی خود را نگه داشته و می‌توان گفت تا زما‌نی‌که حجم بالایی نداشته باشد، نمی‌تواند به سمت بالا حرکت کند.

WhatsApp Image 2022-02-12 at 13.31.11

وی بیان کرد: در حال حاضر شاخص کل، تقارنی با مقاومت استاتیک محدوده یک میلیون و ۲۸۸هزار واحد دارد. بنابراین باید از این محدوده عبور کند تا بتواند به سمت بالا حرکت کند.

پیش بینی بورس فردا ۲۴ بهمن/ شاخص کل در کانال نزولی می ماند ؟

این کارشناس بازار سرمایه روند شاخص هم وزن را نیز بررسی کرد و گفت: شاخص هم وزن نیز در محدوده حمایتی ۳۰۵هزار واحد تا ۳۲۶هزار واحد در حال نوسان بوده و تاکنون نتوانسته در سطحی بالاتر از محدوده حمایتی مذکور تثبیت شود. اگر شاخص هم وزن به سطحی بالاتر از تنکسن اندیکاتور ایچیکومو برسد یعنی به نقطه ۳۲۸هزار و ۸۶۸واحد بازگردد. بعد از آن می‌توان گفت محدوده مقاومتی ۳۴۲هزار و ۶۳۱واحد می‌تواند نقطه‌ای برای بازگشت شاخص هم‌وزن به روند صعودی باشد.

پیش بینی بورس فردا ۲۴ بهمن/ شاخص کل در کانال نزولی می ماند ؟

پورکار در پایان گفت: به نظر می‌رسد معاملات فردا همانند امروز در مسیر تعادلی حرکت کند. البته از این تعادل می‌توان به عنوان استراحت بازار برای اخبار پیشرو نام برد. از طرفی اگر بازار بخواهد تغییر روندی داشته باشد، ارزش معاملات باید به بیش از پنج هزار میلیارد تومان برسد.