۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین؛

عرضه های اولیه از فردا دوباره در بورس انجام می شود

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبر: 608544
عرضه های اولیه از فردا دوباره در بورس انجام می شود

١٠ درصد از سهام شرکت پویا زرکان آق دره، فردا در فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰درصد از سهام این شرکت، فردا (۲۰ بهمن ماه) با نماد معاملاتی «فزر» و به روش ثبت سفارش در فرابورس ایران عرضه اولیه خواهد شد.

دامنه قمیتی این سهم، بین ۱۷هزار و ۷۲۶ تا ۲۱هزار و ۶۶۶ ریال برای هر سهم خواهد بود و با سهمیه ۲۵۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود که با توجه به این رقم، حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدود ۵۴۲هزار تومان است. لازم به ذکر است که این موضوع، به تعداد شرکت‌کنندگان در این عرضه اولیه بستگی دارد.

شرکت پویا زرکان آق دره (سهامی عام)، پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و سی و دومین نماد معاملاتی (شصت و ششمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

تاریخ پذیرش این شرکت، ۵ مهرماه سال جاری بوده و در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۹ نزد سازمان بورس و اراق بهادار ثبت شده است. این شرکت با نماد معاملاتی «فزر»، در گروه استخراج کانه‌های فلزی، زیرگروه استخراج کانه‌های فلزی غیرآهن روی تابلوی بازار اول فرابورس ایران درج شده است.

متعهدین خرید این عرضه اولیه، شرکت‌های کاوندگان قشم، کوشش آذین قشم، سرمایه‌گذاری گلومینکو قشم، تابان کیش، فرااندیشان نیک فرجام قشم و کاوان کیش هستند و مشاور عرضه نیز، شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، متعهد خرید شرکت تامین سرمایه نوین و بازارگردان، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پداداش پشتیبان پارس هستند.

با توجه به زیان سهامداران در عرضه‌های اولیه پیشین، «فزر» سود ۱۸درصدی سالیانه را برای سهامدارانی که در این عرضه اولیه شرکت کنند، تضمین کرده است.

این عرضه اولیه در حالی انجام می‌شود که نزدیک به ‌پنج ماه، هیچ عرضه اولیه‌ای در بازار سرمایه وجود نداشته و این بازار برخلاف هفته گذشته، روندی نزولی در پیش گرفته است.