۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز ۱۳ بهمن / بازگشت تقاضا به صنایع کوچک بورسی؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۸
کد خبر: 606506
بورس امروز ۱۳ بهمن / بازگشت تقاضا به صنایع کوچک بورسی؟

بر اساس تابلوی معاملات بورس امروز، شاخص کل بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح قبلی خود باقی ماند و شاخص هم‌وزن نیز ۰.۰۸درصد افت کرد.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است که روند صعودی بازار به صنایع کوچک‌تر سرایت خواهد کرد و روند معاملات با بهبود همراه خواهد شد. اما آیا این اتفاق عملی خواهد شد؟

مسعود میرزا باقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: بازار در هفته‌ای که گذشت، روند رو به رشد و مثبتی را طی کرد و چرخش متناوب جریان نقدی در گروه‌های بزرگ بازار همچون پالایشی‌ها، خودرویی‌ها، بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها باعث افزایش حجم معاملات و همین‌طور افزایش قیمت سهام شد.

مسعود میرزا باقری

وی بیان کرد: به طور کلی به نظر می‌رسد که بازار نسبت به وعده‌های اخیر هیات دولت در مورد سقف نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها و صنایع، خوش‌بین‌تر از قبل شده و به آن عکس‌العمل نشان داده است. به طوری‌که در هفته‌های گذشته شاهد حجم معاملات حدود دو هزار و  ۷۰۰میلیارد تومانی در روز بودیم. اما این هفته حجم معاملات خرد بیش از سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود که نشان دهنده بازگشت رونق نسبی به بازار سهام است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اما امروز تمایل بازار بیشتر به سمت احتیاط بود. به طوری‌که امروز شاخص کل با ۳۱واحد منفی به کار خود پایان داد. همینطور شاخص قیمت هم وزن در محدوده صفر بسته شد. این موضوع نشان می‌دهد برخلاف روزهای قبل، بازار در پایان معاملات امروز جوانب احتیاط را رعایت کرده و به ذخیره سود پرداخته است.

میرزاباقری در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد اگر روند فعلی بازار ادامه یابد، در هفته‌های آینده شاهد چرخشی به سمت صنایع کوچک‌تر بازار خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود در هفته آینده، عملکرد شاخص هم وزن بهتر از شاخص کل باشد.