۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز ۹ بهمن ماه۱۴۰۰ / فردا روز سرنوشت سازی است

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 604944
بورس امروز ۹ بهمن ماه۱۴۰۰ / فردا روز سرنوشت سازی است

معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۲۹هزار واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۲۵۸هزار واحد صعود کرد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ براساس تحلیل کارشناسان، با توجه به اینکه امید به بازار برگشته، سهامداران می‌توانند محافظه کارانه، به صورت پله‌ای به صنایع ورود کنند.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: از ابتدای معاملات امروز، قدرت در دست خریداران بود.

این کارشناس بازار ادامه داد: بر این اساس به نظر می‌رسد شاخص کل فردا پولبکی نداشته باشد. امروز، ارزش معاملات خرد سهام با تغییر قابل توجهی به عدد چهار هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید و حدود ۵۴میلیارد تومان خروج پول از بورس به ثبت رسید.

حسین مرید سادات

وی بیان کرد: رفت و برگشت معاملات به گونه‌ای رقم خورد که در نهایت سرانه خرید ۲۶میلیون و ۵۰۰هزار تومانی در مقابل سرانه فروش حدود ۲۰میلیون تومانی قرار گرفت. امروز حدود ۱۶۱هزار و ۷۰۲فروشنده در مقابل ۱۱۸هزار خریدار صف آرایی کردند و در نهایت ۲۹۷نماد در بازه ۴+ تا ۵+ معامله شدند که این اعداد و ارقام عملکرد مطلوب بورس امروز را به خوبی نشان می‌دهد.

مرید سادات در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازار به محدوده مقاومتی خود رسیده، فردا روز مهمی برای بازار و سهامداران خواهد بود. به نظر می‌رسد در نیمه اول معاملات فردا روندی صعودی پیشروی سهامداران باشد اما عملکرد بازار در نیمه دوم معاملات مهم و سرنوشت ساز خواهد است.