۰ نفر

اختصاصی اقتصادآنلاین؛

بازار هشتگ های سرخ بورسی داغ شد

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 603691
بازار هشتگ های سرخ بورسی داغ شد

بورس تهران امروز در شرایطی معاملات را با روند نزولی شدیدی به پایان رساند که فضای صفحات بورسی در شبکه‌ های اجتماعی ملتهب بود و انگشت اتهام کاربران بورسی به سوی دولت سیزدهم گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل بورس تهران امروز نیز مانند سایر روزهای هفته جاری، روند نزولی خود را ادامه داد و با افتی بالغ بر ۲.۶درصد مواجه شد. شاخص‌کل امروز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ با افتی بیش از ۲۶هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۰۸هزار واحد رسید که در طول پنج ماه اخیر پایین‌ترین سطح شاخص‌کل بورس بوده، لازم به ذکر است شاخص‌ هم‌وزن نیز ۲.۱۳درصد افت کرده و با روند ریزشی شاخص کل همراه شد.

همزمان با این وضعیت بازار، کاربران بورسی در شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر ریزش‌های اخیر شاخص‌کل در هفته جاری، اقدام به دست به دست کردن هشتگی کردند که خواهان متوقف کردن هرچه زودتر معاملات در بورس تهران است.

این دسته از فعالان بورسی که عمدتا نسبت به سیاست‌های دولت در قبال بازار معترض هستند، خطاب به ابراهیم رییسی مطالبه پاسخگویی پیرامون وعده‌های بورسی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از سوی رییس جمهوری کنونی مطرح شده بود هستند.

در همین راستا هشتگ‌هایی انتقادی با مضامین تند و تیزی هم بر علیه رییس جمهوری سیزدهم در اینستاگرام و توییتر داغ شده که به عملیاتی نشدن وعده‌های بورسی رییسی و سایر اعضای کابینه اشاره دارد. همانطور که گفته شد این دسته از کاربران تاکید دارند با توجه به وضعیت کنونی بازار، سازمان بورس باید هرچه زودتر روند معاملات را تا روز مشخص شدن نتیجه بررسی لوایح بودجه توسط نمایندگان مجلس متوقف کند.

البته عده ای از کارشناسان و فعالان بازار نیز با این مطالبه بورسی مخالفت ورزیده و این امر را به ضرر کلیت بازار و خصوصا سهامداران خرد می دانند.

این اتفاقاتی در شرایطی رخ می‌دهد که برخلاف انتظارات ارزش معاملات با رشد نسبتا خوبی مواجه شده بود به نحوی که ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۴۸۰میلیارد تومان رسید که به زعم تحلیلگران محدوده نسبتا خوبی برای بازگشت بازار به روزهای رونق نسبی محسوب می‌شود.

هرچند برخی از فعالان بازار نیز اعتقاد دارند آنچه بازار را دچار تشویش کرده، فرسایشی شدن روند مذاکرات اتمی است که باعث شده تردیدهایی در بازار ارز و متعاقب آن بورس ایجاد شود و بسیاری از بورسی‌ها دست از معامله بکشند و اصطلاحا پول خود را پارک کنند.