۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خروج پول حقیقی از بورس امروز، به ۷۹۰میلیارد تومان رسید

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 602833
خروج پول حقیقی از بورس امروز، به ۷۹۰میلیارد تومان رسید

افراد حقیقی امروز ۷۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام تجلی توسعه معادن و فلزات بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۹۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۳درصد یعنی هزار و ۲۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «تجلی»، «نوری» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فافزا»، «واحیا» و «واتی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات معادل ۹۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد افزا سپاهان با برتری ۱۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 00.11.03

تغییر مالکیت صنایع 0.11.03