در بورس امروز ۸۰میلیارد تومان دارا یکم و ۸۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۵۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت ۱۰۰میلیارد تومان شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز به صندوق با درآمد ثابت کیان با رقم ۲۵۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق سپهر خبرگان نفت (سخند) رشد ۰.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) با زیان ۳.۴درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۵درصد) در رابطه با صندوق گروه زعفران سحرخیز در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۱۶۵میلیارد تومان مطابق با ۱۳درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۱۹میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط منفی ۰.۵درصد شد.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به هزار و ۲۵۵میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 4-min2-min