۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس مطرح شد؛

پیش بینی بورس فردا ۱۵ دی ۱۴۰۰ / مسیر شاخص کل سبز است یا قرمز؟

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸
کد خبر: 596410
پیش بینی بورس فردا ۱۵ دی ۱۴۰۰ / مسیر شاخص کل سبز است یا قرمز؟

در روند معاملاتی امروز، اغلب نمادهای شاخص ‌ساز با داشتن معاملاتی متعادل، مانع از ریزش هر چه بیشتر شاخص کل شدند، اما آیا در ادامه روزهای معاملاتی روند بورس بهبود خواهد یافت؟

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان با وجود اینکه بورس امروز در ابتدای معاملات شاهد عرضه سنگینی بود، بازگشت تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز، زیان بازار را کاهش داد. احتمالا در ادامه چنین روندی، معاملات بورس بهبود یابد.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، ضمن اشاره به روند معاملاتی بازار، گفت: با توجه به نبود نقدینگی در بورس، انتظار می‌رود طی روزهای آینده، پول بین صنایع مختلف جابه‌جا شود و به‌ دنبال آن، سرمایه‌گذاران برای کسب سود ملزم به جابه‌جایی در صنایع خواهند بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بورس فردا در بازه‌ای منفی معاملات خود را شروع کند و با رسیدن به انتهای بازار، شدت عرضه‌ها کاهش یابد. اما مجددا ارزش معاملاتی کمتر از سه هزار میلیارد تومان را در بازار داشته باشیم.

عبداللهی با تاکید بر نبود نقدینگی در بازار گفت: با توجه به مسائل پیش‌رو و کمبود نقدینگی در بازار سرمایه، طی روزهای آینده شاهد بازاری خواهیم بود که با رشد صنایع مختلف به کار خود ادامه خواهد داد و مسیر خود را پیدا خواهد کرد تا زمانی‌که نقدینگی مجددا به بازار بازگردد و با افزایش ارزش معاملات باعث ایجاد روزهای بهتری برای بورس شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دیروز، ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت ۱۳۸هزار میلیارد تومان بود، ارزش معاملات بازار سهام روز گذشته و امروز رقمی کمتر از سه هزار میلیارد تومان بود. این اختلاف عدد، کمبود نقدینگی را به‌شدت در بازار سرمایه به رخ می‌کشد.

وی افزود: امروز نیز رقمی در حدود سه هزار میلیارد تومان معاملات اوراق درآمد ثابت انجام‌شده و در مقابل شاهد ارزش معاملات به‌شدت پایین در بورس تهران بودیم که چیزی نزدیک به دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود.