۰ نفر

گزارش عملکرد ماه های گذشته صندوق گنجینه آینده روشن (صایند)

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبر: 577676
گزارش عملکرد ماه های گذشته صندوق گنجینه آینده روشن (صایند)

این صندوق یک صندوق با درآمد ثابت قابل معامله در بورس (ETF) با واریز ماهیانه سود می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ استراتژی مدیران این صندوق تلاش برای کسب سود بالاتر از سپرده‌های بانکی و قابل رقابت با گزینه های دیگر سرمایه گذاری بوده و در این مسیر بازدهی(معادل سالانه) ماه های گذشته به شرح زیر بوده است.

1

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌گردد هدف فوق طی 6 ماه گذشته همواره محقق شده است. و حتی در تیر ماه یکی از بالاترین تقسیم سودهای صندوق‌های با درآمد ثابت بازار را به خود اختصاص داده است، به‌طوری که با در نظر گرفتن بازدهی شش‌ماهه، صندوق صایند جزو برترین صندوق های با بازدهی بالا میان صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله در بازار سرمایه بوده است.

ترکیب دارایی های فعلی این صندوق با توجه به ضوابط سازمان بورس بصورت 18% سپرده و 69% اوراق بادرآمدثابت است. و صرفا 12% از دارایی های این صندوق سهام است که برای استفاده از فرصتهای رشد و بازدهی بازار بورس استفاده می شود. این ترکیب بر اساس تحلیل کارشناسان تحلیلگر حرفه ای مدیریت صندوق تنظیم شده و با توجه به آنالیز موجود در گزارشات درج شده در سامانه کدال، از بهترین گزینه های سرمایه گذاری محسوب می شود. طی دوره منتهی به دهم آبان اخیر، متاسفانه طی یک هفته پایانی دوره، شاهد شرایط ریزشی سنگین در نمادهای بورس بودیم و همزمان به دلیل نیاز مالی دیگر دارندگان یکی از دارایی‌های با درآمد ثابت و حراج کردن آن در بازار با قیمت های پایین، امکان حفظ روند ماه های قبل محقق نشد و با بازدهی 5.11 درصدی در روز بستن حسابها مواجه شدیم، و مجبور شدیم فقط 42 ریال سود پرداخت نماییم.

مدیر صندوق برای ابراز حسن نیت خود در تامین منافع و تامین رضایت سهامداران حقیقی، اقدام به جبران بخشی از این افت عملکرد از محل کارمزد خود گرفت و روز 12 آبان تا سقف 13% (معادل 66 ریال دیگر) علاوه بر واریزی روز قبل واریز گردید. امیدواریم در ادامه راه نیز توفیق آن را داشته باشیم که حضور سرمایه گذاران محترم سربلند باشیم.