در هفته چهارم مهر ماه، صندوق‌های ETF «سهامی» به طور متوسط، رشد ۲.۶درصدی را ثبت کردند و صندوق‌های مبتنی بر طلا، با افزایش قیمت ۲.۱درصدی همراه شدند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۲.۶درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۷درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس رشد ۲.۸درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت، هفت درصد و مربوط به صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) بود، همچنان بهترین عملکرد در اختیار صندوق تجارت شاخصی کاردان قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۲.۷درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق امین تدبیرگران فردا اختصاص داشت؛ صندوق «الماس» هم‌جهت با تنزل ۱.۲درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت ۲.۵درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۵.۵درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق فراز داریک نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱۲.۵درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۲.۷درصد افزایش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۰.۸درصد ارتقا یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم ۰.۱درصد رشد قیمت داشت درحالی که از ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۳.۱درصد کاسته شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۲۴.۹درصد و «پالایش» ۲۴.۴درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۲.۱درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۶درصد رشد قیمت داشت و یک درصد زیر قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF طلای سرخ نوویرا (نهال) بهترین بازدهی (۶.۶درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق گروه زعفران سحرخیز نیز به ۱۴.۳درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 00.07.29

صنذوق‌های قابل معامله 00.07.29