۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«شکام» کشف قیمت شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
کد خبر: 564438
«شکام» کشف قیمت شد

روز جاری، سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در فرابورس ایران عرضه اولیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ۹۰ میلیون سهم معادل ۱۰درصد از سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با نماد «شکام»، روز جاری (۳۰ شهریورماه) در فرابورس ایران عرضه اولیه شد. 

براساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق‌بهادار در فرابورس ایران، سهام شرکت مذکور به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شد. (مشارکت‌کنندگان شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بودند که در فرآیند کشف قیمت شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با یکدیگر رقابت کردند).

طی رقابت بین مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه «شکام»، این سهم در نرخ ۲۰هزار و ۳۰۰ ریال روی تابلو بازار دوم فرابورس ایستاد. دامنه قیمت در ثبت سفارش «شکام» از ۱۶هزار و ۶۱۰ ریال تا ۲۰هزار و ۳۰۰ ریال بود که سهم در سقف قیمتی معامله شد. براساس گزارش ارزش‌گذاری، قیمت ارزش‌گذاری‌شده ۲۸هزار و ۴۷۲ ریال و قیمت مبنا ۱۸هزار و ۴۵۵ ریال به ازای هر سهم اعلام شد.

در مشخصات عمومی این عرضه اولیه آمده ‌است تعداد کل سهام شرکت ۹۰۰ میلیون برگه و متعهدین عرضه تعدادی از سهامداران حقیقی هستند. در اطلاعیه فرابورس ایران پیش از عرضه اولیه نیز آمده بود: حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر صندوق بورسی، ۱۸ میلیون سهم و دامنه قیمت ثبت سفارش «شکام» از ۱۶,۶۱۰ ریال تا ۲۰,۳۰۰ ریال خواهد بود. قیمت مبنای این سهم ۱۸۴۵۵ و ارزش آن ۲۸۴۷۲ ریال ارزیابی شده است. ۵۰درصد از سهام خریداری‌شده در عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۱۹ روز امکان عرضه نخواهد داشت. 

محمدرضا موسوی اصفهانی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در جریان بررسی و معرفی ویژگی‌های مهم و نقاط قوت این مجموعه گفت: بیشتر داروهای شیمیایی بر پایه مواد نفتی ساخته می‌شود و تمام بحث ارزش‌افزوده کشور در همین بخش است که مواد نفتی به مواد با ارزش‌افزوده بالاتر تبدیل شوند.

وی افزود: بیش از ۹۷درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، اما صنعت دارو به مواد اولیه وارداتی وابسته است. به همین دلیل باید مواد را در داخل کشور تولید کرده و در این زنجیره به صورت عمودی به سمت بالا، حرکت و مواد اولیه تولید دارو را از پایه مواد نفتی تولید کنیم.

شکام