۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«فجهان» تخصیص یافت

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبر: 561219
«فجهان» تخصیص یافت

ششمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال ۱۴۰۰، به شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان اختصاص یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ۴ میلیارد سهم معادل ۱۰درصد از کل سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان»، چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) عرضه اولیه شد. حداکثر سهام قابل خریداری برای هر کد حقیقی و حقوقی در این عرضه اولیه، ۸۰۰۰ سهم و دامنه قیمتی، ۴۵۰۰ ریال تا ۵۵۰۰ ریال خواهد بود.

در این عرضه اولیه، قیمت کشف‌شده به ازای هر سهم، ۵۵۰۰ ریال بود. ۳ میلیون و ۱۱۹هزار و ۳۵۵ کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند که تعداد کدهای تخصیص‌یافته، ۳ میلیون و ۳۷ هزار و ۳۲۹ کد و سهام تخصیص‌یافته به هر کد معاملاتی، ۱۴۵۲ سهم بود. 

علی عباسلو مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت با اشاره به تاریخچه «فجهان» گفت: این شرکت در سال ۸۸ با یک میلیارد سرمایه، تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم اکنون نیز با سرمایه ۴هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.

وی، موضوع فعالیت این شرکت را در حوزه فولاد عنوان کرد و تصریح کرد: از آهن اسفنجی تا میلگرد آجدار و سیم بوکسل در شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع جهان فولاد سیرجان تولید می شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان اظهار داشت: ماده اولیه تولیدات این شرکت، گندله است که تمامی آن از کارخانه گل گهر تامین می‌شود. مواد اولیه مطابق با قرارداد بین شرکت گل گهر و فولاد سیرجان خریداری شده و نرخ گندله بر اساس سیاست‌های کلی سازمان ایمیدرو تعیین می‌شود که به طور عمده ۲۳.۵درصد متوسط قیمت فروش شمش خوزستان است.

فجهان