۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید و فروش سایپا در مرداد۱۴۰۰ / درآمد عملیاتی خساپا به دو هزار و ۳۸۰میلیارد تومان رسید

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبر: 558306
کاهش تولید و فروش سایپا در مرداد۱۴۰۰ / درآمد عملیاتی خساپا به دو هزار و ۳۸۰میلیارد تومان رسید

سایپا در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ۲۲هزار و ۴۱۱دستگاه خودرو تولید و ۲۳هزار و ۷۵۳دستگاه به فروش رساند. به این ترتیب درآمد عملیاتی سایپا با کاهش ۳۵درصدی مواجه شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ گزارش فعالیت ماهانه شرکت سایپا که توسط این شرکت منتشر شد، نشان از افت ۱۹درصدی مجموع تولید سایپا در مرداد ماه دارد. به این ترتیب تولید محصولات خساپا در این ماه به ۲۲هزار و ۴۱۱دستگاه خودرو رسید. با این وجود این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۱۳درصد افزایش یافته است. گفتنی است خودرو‌های گروه تیبا، حدود ۹۰درصد تولیدات مرداد ماه سایپا را به خود اختصاص دادند.

مقدار فروش سایپا در مرداد ماه با کاهش ۳۹درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۲۷درصدی نسبت به مرداد ۹۹، به ۲۳هزار و ۷۵۳دستگاه رسید. گفتنی است میزان فروش خودروهای خانواده تیبا معادل ۲۲هزار و ۴۰دستگاه، شاهین معادل هزار و ۲۴۲دستگاه، وانت ۱۵۱ معادل ۵۰دستگاه و CBU صادراتی معادل ۵۴درستگاه ثبت شد. به واسطه فروش این تعداد خودرو، درآمد عملیاتی سایپا در مرداد ماه به دو هزار و ۳۸۰میلیارد تومان رسید که نسبت به تیر ماه ۳۵درصد کاهش پیدا کرده است. با این وجود این رقم در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر ۲۴۴درصدی بوده است.

در مرداد ماه قیمت هر دستگاه خودرو از خانواده تیبا با هشت درصد افزایش به ۹۲میلیون تومان رسید. خودروهای خانواده پراید ۳۳میلیون تومان قیمت خورد و شاهین با تغییر اندک نسبت به ماه گذشته با قیمت ۲۳۶میلیون تومان به فروش رسید. قیمت وانت ۱۵۱ نیز با دو درصد کاهش به ۷۸میلیون تومان رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

خساپا