خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم ۷۳۵میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت زراعت و خدمات وابسته به ثبت رسید و همچنین سهام سپید ماکیان، ۴۷۰میلیارد تومان قاضای خرید داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۶۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۹۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۳۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «سپید»، «پارس» و «شستا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سپید ماکیان، ۴۷۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «تپکو»، «کدما» و «غدام» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۳۲۰میلیارد تومان (۸۱درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۷۰۰میلیارد تومان (۷۸درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۷ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سپید به ۱۰.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«زراعت و خدمات وابسته» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۴۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات شیمیایی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۴۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج کانه‌های فلزی» با فشار فروش ۲۳۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۶۶درصد از دو هزار و ۵۳۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۵۶۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

صفوف برتر 20 مرداد

صفوف برتر 20 مرداد