۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش فروش سایپا با وجود افت تولید / درآمد سه هزار و ۶۳۰میلیارد تومانی خساپا در تیر ماه

۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱
کد خبر: 549916
افزایش فروش سایپا با وجود افت تولید / درآمد سه هزار و ۶۳۰میلیارد تومانی خساپا در تیر ماه

سایپا در تیر ماه بیش از سه هزار و ۶۳۰میلیارد تومان فروش داشت. این شرکت در این مدت ۲۷هزار و ۵۸۹دستگاه خودرو تولید و ۳۸هزار و ۸۷۳دستگاه به فروش رساند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ شرکت سایپا در تیر ماه سال ۱۴۰۰، با کاهش ۱۷درصدی تولید نسبت به اسفند ماه، ۲۷هزار و ۵۸۹دستگاه خودرو تولید کرد. همچنین این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۲۸درصد کاهش یافته است. گفتنی است خودرو‌های گروه تیبا، ۸۵درصد تولیدات تیر ماه سایپا را به خود اختصاص دادند.

مقدار فروش سایپا در تیر ماه با افزایش ۱۵درصدی نسبت به ماه قبل و ۳۷درصدی نسبت به تیر ۹۹، به ۳۸هزار و ۸۷۳دستگاه رسید. گفتنی است میزان فروش خودروهای خانواده تیبا به ۲۴هزار و ۸۰۸دستگاه، شاهین به دو هزار و ۴۹ دستگاه و وانت ۱۵۱ به هزار و ۹۶۶دستگاه رسید. به واسطه فروش این تعداد خودرو، درآمد عملیاتی سایپا در تیر ماه به سه هزار و ۶۳۰میلیارد تومان رسید که نسبت به خرداد ماه ۱۴درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین این رقم نسبت به تیر ماه سال گذشته ۲۳۷درصد افزایش یافته است.

در تیر ماه قیمت هر دستگاه خودرو از خانواده تیبا با ۶درصد افزایش به ۸۶میلیون تومان رسید. خودروهای خانواده پراید ۲۴میلیون تومان قیمت خورد و شاهین بدون تغییر نسبت به ماه گذشته با قیمت ۲۳۶میلیون تومان به فروش رسید. با این وجود قیمت وانت ۱۵۱ با دو درصد کاهش به ۷۹میلیون تومان رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

سایپا