۰ نفر

فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید مرداد ماه چگونه است؟

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۵
کد خبر: 549238
فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید مرداد ماه چگونه است؟

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای زمان انجام فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید مرداد ماه۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرآیند تحویل در قراردادهای آتی نقره تحویل مرداد ماه ۱۴۰۰ در روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه جاری انجام خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، کلیه مشتریان فروشنده و خریدار دارای موقعیت تعهدی باز، موظفند طبق ضوابط اعلام شده جهت انجام فرآیند تحویل اقدام کنند. گفتنی است، هر قرارداد آتی نقره شامل ۱۰۰ گرم از این محصول به صورت ساچمه گرانول با درجه خلوص حداقل ۹۹۹ است.

در این اطلاعیه اشاره شده است که صرفا آن دسته از دارندگان موقعیت فروش امکان ورود به فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره را دارند که مطابق قوانین و مقررات مالیاتی کشور در سامانه نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده باشند. از این رو کارگزار فروشنده موظف است حداکثر تا سه روز کاری قبل از آخرین روز معاملاتی یعنی روز ۱۳ مرداد ماه لیست مشتریان فروشنده دارای گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده را به همراه مدارک مربوطه به بورس ارسال کند.

همچنین کلیه مشتریان فروشنده موظفند دو روز کاری قبل از سررسید مرداد ماه ۱۴۰۰ یعنی روز شنبه ۱۶ مرداد ماه و براساس تعیین وقت قبلی اقدام به تحویل نقره به باجه معرفی شده از سوی بانک آینده شعبه مستقبل مرکزی، کنند. تحویل نقره نیز به صورت ۱۰۰ گرم یا مضربی از ۱۰۰ گرم خواهد بود.