۰ نفر

محمدعلی دهقان دهنوی؛

خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 537640
خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شیوه پیشنهادی مجلس برای خرید و فروش خودرو در بورس گفت: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اورق بهادار در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون بهبود محیط کسب وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران درخصوص مکانیزم پیشنهادی مجلس برای خرید و فروش خودرو در بورس تصریح کرد: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست.

وی اظهار داشت: خودرو، کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست. زیرا معمولا کالایی وارد بورس می‌شود که تا این حد دارای تنوع نباشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرایط قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در کشور انتقاد کرد و گفت: به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد اختلاف قیمت در بازار آزاد، اکنون مشاهده می‌کنیم که برای فروش خودرو نوعی لاتاری راه‌اندازی شده است.

دهقان دهنوی اضافه کرد: مطابق با بررسی‌های انجام شده، پلاک نیمی از خودروهای عرضه شده در روش قیمت‌گذاری دستوری، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی رصد نشده و این بدان معناست که این خودروها انبار شده‌اند و در مقابل، خودروسازان نیز به ازای عرضه هر یک از این خودروها متحمل زیان ‌می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ورود خودرو به بورس در چنین شرایطی منجر به رفع این فساد شود، می‌توان مکانیزم‌هایی را برای آن طراحی کرد. اما سازمان بورس به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری خودرو مخالف است.