۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

عملکرد خودرویی ها در بورس امروز (۲۳خرداد) / ادامه حرکت خودرویی ها در مسیر صعود

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 535847
عملکرد خودرویی ها در بورس امروز (۲۳خرداد) / ادامه حرکت خودرویی ها در مسیر صعود

در معاملات بورس امروز، نمادهای خودرو، خساپا خگستر و خپارس رشد کردند اما خوساز، خاذین و خشرق شاهد افت قیمت خود بودند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در معاملات بورس امروز، شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات، ۰.۹درصد معادل هزار و ۷۸۶واحد رشد کرد و عدد ۱۹۴هزار و ۴۳واحد را رقم زد. با جابجایی بیش از دو میلیارد و ۴۰۰میلیون برگه سهم نمادهای خودرویی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به ۴۲۰میلیارد تومان رسید و خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات در بین صنایع را به نام خود زدند. همچنین امروز این گروه میزبان دو میلیارد تومان پول حقیقی بود.

امروز در نمادهای خودرویی چه گذشت؟

سهام شرکت ایران خودرو (خودرو)، معاملاتش را در رنج منفی آغاز کرد اما با گذشت نیمی از زمان بازار مثبت شد. خودرو در نهایت با ۳.۲درصد رشد، قیمت ۱,۹۷۸ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین خودرو با ۱.۴درصد رشد قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱,۹۴۲ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات خودرو به ۵۴۰میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از ۱۰۰میلیارد رسید. گفتنی است امروز خودرو شاهد خروج ۹میلیاردی پول حقیقی از سهام خود بود.

روند امروز سایپا (خساپا)، همانند خودرو بود و این نماد نیز پس از معاملاتی متعادل که از محدوده منفی آغاز شده بود، در پایان زمان بازار با ۱.۲درصد رشد، قیمت آخرین معامله ۱,۶۸۴ریال را رقم زد. با این وجود قیمت پایانی خساپا، بدون تغییر نسبت به روز گذشته، در رقم ۱,۶۶۴ریال ثابت ماند. همچنین با معاملاتی به ارزش حدود ۷۳۰میلیارد تومان، حجم معاملات خساپا به حدود ۴۴۰میلیون برگه سهم رسید.

شرکت پارس خودرو (خپارس) در نیمه اول معاملات بسیار پرنوسان بود. خپارس معاملاتش را در محدوده مثبت آغاز کرد و تا آستانه تشکیل صف خرید هم پیش رفت اما افزایش فشار فروش افت کرد. با این وجود خپارس در اواخر نیمه اول معاملات به صف خرید نشست و در پایان  با رشد پنج درصدی، عدد ۱,۰۷۱ریال را برای قیمت آخرین معامله ثبت کرد. قیمت پایانی خپارس نیز با ۴.۶درصد رشد به عدد ۱,۰۶۷ریال رسید. با جابجایی ۸۴۰میلیون برگه سهم، ارزش معاملات خپارس به بیش از ۸۹۰میلیارد تومان رسید. گفتنی است ارزش صف خرید خپارس در دقایقی به بیش از ۲۴میلیارد و ۶۴۰میلیون تومان رسید. لازم به ذکر است امروز خپارس شاهد ورود حدود هفت میلیارد تومان پول حقیقی بود.

سهام گسترش ‌سرمایه‌گذاری ‌ایران ‌خودرو (خگستر) معاملاتش را متعادل آغاز کرد اما در آغاز نیمه دوم معاملات به صف خرید نشست. ارزش این صف در دقایقی به بیش از ۳۴میلیارد و ۲۰۰تومان رسید. به این ترتیب خگستر در آخرین معاملات خود با پنج درصد رشد، رقم ۲,۲۷۶ ریال را ثبت کرد. همچنین خگستر با ۲.۵درصد رشد، معاملات روز معاملاتی آینده خود را با قیمت ۲,۲۲۳ریال آغاز خواهد کرد. امروز حدود ۲۴۰میلیون برگه سهم خگستر خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۹۹درصد سفارشات خرید ۹۳درصد سفارشات فروش را ثبت کردند. گفتنی است خالص ورود پول حقیقی به سهام خگستر، معادل سه میلیارد تومان بود. 

علاوه بر نمادهای ذکر شده سهامداران خبهمن، خزامیا، خموتور و خمحرکه نیز شاهد افزایش قیمت نمادهایشان بودند. از طرف دیگر نمادهای خوساز، خاذین و خشرق با افت قیمت، کام سهامداران خود را تلخ کردند.