۰ نفر

چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) رقم خواهد خورد؛

عرضه «فتوسا» در بازار دوم فرابورس ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کد خبر: 528447
عرضه «فتوسا» در بازار دوم فرابورس ایران

تعداد ۷۵ میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، چهار‌‌شنبه هفته جاری به‌ عنوان دومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد «فتوسا» در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ تعداد ۷۵ میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، چهار‌‌شنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) به‌عنوان دومین عرضه اولیه سال جاری بازار سرمایه با نماد معاملاتی «فتوسا» در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در در دامنه قیمتی ۷۱۲۹ تا ۷۸۴۲ ریال به عموم عرضه خواهد شد و ۱۰ میلیون سهم نیز، شنبه (اول خردادماه ۱۴۰۰) به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص خواهد یافت.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، ۱۳۰ سهم و حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه، بالغ بر یک میلیون ریال است. مدیر این عرضه، شرکت کارگزاری بانک سپه و متعهدین خرید نیز شرکت تامین سرمایه امید به میزان ۳۳.۳۳درصد و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی حکمت ایرانیان یکم به میزان ۱۶.۶۷درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.

به گفته محمد صادق غزنوی، مدیر عملیات بازار فرابورس، شرکت تولیو توسعه سرب و روی ایرانیان در شهریورماه ۹۹ با نماد «فتوسا» در بازار دوم پذیرش شد و هفته جاری نوبت به عرضه اولیه آن رسیده است. درمجموع ۷۵ میلیون سهم فتوسا برای عرضه اولیه در نظر گرفته شده که تامین مالی ۵۰ میلیاردی را برای ناشر جذب می‌کند.

محمدصادق غزنوی این عرضه اولیه را دومین عرضه‌ اولیه‌ای دانست که با پشتوانه اوراق تبعی و تضمین سود سالانه حداقل ۲۰درصدی رقم می‌خورد و تاکید کرد: همزمان با تخصیص سهام «فتوسا»، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام در این نماد در روز عرضه اولیه و همچنین صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری در روز بعد عرضه اولیه، دارایی اوراق اختیار فروش تبعی با هدف بیمه سهام تخصیص می‌یابد.

فتوسا

فتوسا