۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش سنگین فروش سایپا / مبلغ فروش خساپا با رشد ۲۲۲درصدی همراه شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 524023
جهش سنگین فروش سایپا / مبلغ فروش خساپا با رشد ۲۲۲درصدی همراه شد

شرکت سایپا در ١ ماهه منتهی به فروردین سال جاری از فروش محصولات خود دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان درآمد کسب نمود. همچنین مبلغ فروش این شرکت در مدت ١ ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢٢٢درصد رشد داشته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران  اینجا  کلیک کنید

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ سایپا در فروردین ماه حدود ۲۴هزار و ۲۵۳دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۳۷درصد کاهش و نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۴۴درصد افزایش یافته است. از بین محصولات سایپا، مقدار فروش گروه تیبا این شرکت در فروردین ماه به ۲۱هزار و ۶۴۶دستگاه رسید و ۸۹درصد از فروش ایران خودرو را به خود اختصاص داد.

 با این مقدار از فروش، سایپا در فروردین ماه حدود دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. با وجود اینکه این مبلغ نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۱۷درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین ماه همان سال رشد چشمگیر ۱۹۳درصدی را ثبت کرده است.

«خساپا» در فروردین ماه ، ۲۱هزار و ۳۹۴دستگاه خودرو تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، حدود ۱۷درصد و نسبت به فرودین ماه سال گذشته ۱۹۳درصد افزایش پیدا کرده است. گروه تیبا سایپا با ۱۸هزار و ۹۶۵دستگاه، بیشترین سهم تولید را از آن خود کرد.

نرخ‌های فروش محصولات سایپا در فروردین ماه تغییراتی را ثبت کردند. نرخ گروه تیبا با ۶درصد رشد، بیشترین تغییر را شاهد بود و به حدود ۸۶میلیون تومان به ازای هر دستگاه رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید!

خساپا