۰ نفر

در جلسه شورای عالی بورس؛

واگذاری تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس/ افزایش دامنه نوسان تصویب شد!

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 514177
واگذاری تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس/ افزایش دامنه نوسان تصویب شد!

سخنگوی شورای عالی بورس، از تصویب سه سیاست کلی در خصوص تغییر دامنه نوسان در جلسه امروز این شورا خبر داد .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، محمدعلی دهقان دهنوی گفت: شورای عالی بورس در راستای تغییر دامنه نوسان،  سه سیاست کلی را تبیین و تصویب کرد.

سخنگوی شورای عالی بورس افزود: بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع‌رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثا مقرر شد  که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ‌سازی و ترویج روش‌های سهامداری غیرمستقیم نیز انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع‌بندی‌ها در روزهای بعدی انجام و نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان نهادهای مالی اخذ می‌شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع  طیف وسیع سهامداران باشد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به دیگر  دستورات جلسه امروز این شورا تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه ۱۴۰۰ سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

دهقان دهنوی افزود: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه‌جویی انرژی برای کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد .

سخنگوی شورای عالی بورس اظهار داشت:  این صرفه‌جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد دادو‌ستد قرار می‌گیرد و قابلیت  نقدشوندگی خواهد داشت .