۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

یادآوری اطلاعات عرضه اولیه جدید بورس تهران و آشنایی با آن

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲
کد خبر: 508487
یادآوری اطلاعات عرضه اولیه جدید بورس تهران و آشنایی با آن

عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس، فردا (۶ اسفندماه) در بورس تهران انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ براساس اعلام مدیر عملیات بازار شرکت بورس تهران، فردا (۶ اسفندماه) تعداد یک میلیارد و چهارصد میلیون سهم معادل ۷درصد از سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس به عنوان پانصد و هفتاد و پنجمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش استخراج کانه‌های فلزی گروه و طبقه استخراج کانه‌های فلزی آهنی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و با نماد «اپال» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۴۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰تومان تعلق می‌گیرد.

تعداد یک میلیارد و ۴۰۰میلیون سهم شرکت فرآورده‌های معدنی اپال کانی پارس در حالی چهارشنبه عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، یک میلیارد و ۱۲۰میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۲۸۰میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی به ازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این عرضه اولیه در حالی صورت می‌گیرد که قرار بر عرضه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در روز ۲۶ آذرماه بود. اما این عرضه اولیه به دلیل وضعیت نزولی بازار سهام به تعویق افتاد. «اپال» در حالی عرضه اولیه خواهد شد که حجم عرضه سهام، کم شده و کاهش قیمت سهم نیز متناسب با میزان افت شاخص نبوده است.

اپال