۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دی مجوز افزایش سرمایه گرفت/ فروش بخشی از دماوند؛ گام دیگر بانک دی برای خروج از زیان

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
کد خبر: 506704
دی مجوز افزایش سرمایه گرفت/ فروش بخشی از دماوند؛ گام دیگر بانک دی برای خروج از زیان

با دریافت مجوز افزایش سرمایه از بانک مرکزی و آگهی عرضه ۱۲۶میلیون سهم از دماوند، بانک دی گام‌های مهمی برای بهبود عملکرد خود برداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین،  پس مدت‌ها کش و قوس، ۲۸بهمن ماه بانک دی از موافقت بانک مرکزی با افزایش سرمایه خود خبر داد. این افزایش سرمایه از محل‌های مازاد تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به میزان ۱۲۸هزار و ۶۰۰میلیارد ریال و مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران به مبلغ ۱۵هزار میلیارد ریال توسط بانک مرکزی صادر شد. در نتیجه این بانک می‌تواند پس از چالش‌های فراوان افزایش سرمایه بیش از ۲٬۲۴۰درصدی خود را پس از تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده خود، یک گام دیگر پیش ببرد.

دی مجوز افزایش سرمایه گرفت

گفتنی است بانک دی امروز، چهارشنبه ۲۹بهمن ماه، در عرضه‌ای بلوکی بخشی از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به فروش می‌رساند. قیمت پایه اعلام شده برای هر سهم از «دماوند» ۶۳٬۰۲۱ریال اعلام شده است. حجم مدنظر دی برای فروش نیز ۱۲۶میلیون و ۹۴۲هزار برگه سهم از دماوند است. در نتیجه با فرض فروش به قیمت پایه، بیش از ۸هزار میلیارد ریال بانک دی شناسایی سود خواهد کرد.

دی مجوز افزایش سرمایه گرفت

از سمت دیگر بانک دی که در گزارش ۹ماه خود روند زیان‌دهی خود را معکوس کرده بود، اکنون با دو خبر فوق می‌تواند گام‌های مهم و موثری برای کاهش زیان انباشته بردارد.