صندوق‌های ETF «سهامی» حدود ۰.۶درصد با افت ولی در سمت دیگر صندوق‌های مبتنی بر طلا با رشد سه درصدی به طور متوسط به کار خود در هفته گذشته پایان دادند.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۰.۶درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۴.۱درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس نتوانست عملکردی بهتر از افت ۲.۹درصدی را به ثبت برساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آوای معیار (آوا) با ثبت ۵.۷درصد رشد قیمت بود درحالی‌که NAV این صندوق ۶.۶درصد با افت مواجه شد. بدترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود به طوری که NAV آن ۹.۱درصد کاهش یافت. همچنین بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله نیز در این هفته به صندوق «پالایش» اختصاص داشت.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم، صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۳.۲درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق «پالایش» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۲۳.۷درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده سه درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۲.۶درصد رشد قیمت داشت و ۲.۳درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (۳.۶درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق «زر» نیز که حباب منفی ۴.۶درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

بورس

بورس