۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جزییات عرضه اولیه سپیدار سیستم آسیا/ صدمین نشست یک دیدار، یک عرضه به «سپیدار» اختصاص یافت

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۰
کد خبر: 495787
جزییات عرضه اولیه سپیدار سیستم آسیا/ صدمین نشست یک دیدار، یک عرضه به «سپیدار» اختصاص یافت

مراسم عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا، عصر امروز برگزار شد و این شرکت با نماد «سپیدار» به بازار سرمایه ورود پیدا کرد. سپیدار سیستم آسیا از شرکت‌های تخصصی زیرمجموعه همکاران سیستم است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مراسم عرضه اولیه «سپیدار» برگزار شد و تعداد ۲۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت در فرابورس عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۵ سهم در دامنه قیمتی ۳۸ هزار ریال تا ۳۹ هزار و ۸۰۰ ریال تعلق خواهد گرفت. سپیدار سیستم آسیا در شهریور سال جاری در فرابورس پذیرفته شد. در این عرضه اولیه تعداد سهام قابل عرضه به عموم خریداران، ۲۶ میلیون سهم و مابقی به صدوق های سرمایه‌گذاری تخصیص می‌یابد.

حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل شرکت سپیدار سیستم آسیا در نشست خبری عرضه اولیه این شرکت گفت: شرکت سپیدار سیستم آسیا در زمینه تحلیل و تولید نرم‌افزارهای سازمانی ویژه شرکت‌ها و اصناف فعالیت می‌کند و حدود ۱۰ سال از تاسیس این شرکت می‌گذرد. 

وی افزود: باتوجه به پشتوانه شرکت همکاران سیستم، «سپیدار» آشنایی مناسبی با بازار دارد و در حال حاضر، ۴۰هزار مشتری از خدمات و محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. 

رنجبری اظهار داشت: علاوه بر عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا در جریان عرضه اولیه، این شرکت همچنین متعهد است که تا سه ماه آینده نیز ۱۰ درصد دیگر از سهام را از طریق فرابورس به فروش برساند.

درآمد عملیاتی سپیدار سیستم آسیا از ۸.۹ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۷۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که رشد ۵۱ درصدی داشته است. بیشترین درآمد از بخش فروش نرم افزار بوده که سهم ۸۹ درصدی را به خود اختصاص داده است.