۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پاسخ رییس سازمان بورس به ادعای عجیب وزیر صمت

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶
کد خبر: 495671
پاسخ رییس سازمان بورس به ادعای عجیب وزیر صمت

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت، طی اظهاراتی عجیب و بدون درنظر گرفتن اثر افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و رانتی که در شبکه توزیع پایین‌دست فولاد وجود دارد، وزارت اقتصاد را مسئول افزایش قیمت‌های فولاد اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این ادعای عجیب وزیر صنعت، معدن و تجارت، بورس کالا را بازاری شفاف و رقابتی دانست و گفت: گزارشی براساس قیمت‌های جهانی تهیه شده است. در این گزارش، قیمت جهانی شمش ۳۰ درصد بالاتر از قیمتی است که در بورس کالا معامله می‌شود.

وی افزود: من چنین اظهاراتی را که بورس کالا را به عنوان ابزاری برای گرانی می‌شناسد، رد می‌کنم. زیرا بورس کالا، بازاری شفاف است و تمام جزییات بر تابلو نشان داده می‌شود. اگر قصد کنترل قیمت را داریم، باید خارج از بورس کالا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم. 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: فاصله دو برای میان قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد وجود دارد و برای چنین موضوعی باید راه حل پیدا کرد. زیرا در بورس کالا، قیمت‌ها پایین است. 

وی اظهار داشت: باید به متغیرهای اقتصادی و قیمت‌ها توجه کرد. زیرا بر میزان سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار بوده و عدم کنترل قیمت در بازار آزاد، تنها به ضرر شرکت‌های تولیدکننده و سهامداران آن‌ها می‌شود.