امروز ۲۹۰میلیارد تومان دارا یکم و ۴۰۵میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۷۴۴میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۴۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۱۸میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۳۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پالایشی یکم را به ارزش ۱۴۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۶درصد معاملات).

هیچ یک از صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام رشد دارایی خود را ثبت نکردند ولی صندوق آوای معیار (آوا) با زیان حدود ۹درصدی بیشترین افت این نوع از صندوق‌ها را ثبت کرد. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۴.۲درصد) در رابطه با صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۴۰درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۱۶۱میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۷۴۴میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۴۵میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود هشت هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است.

«برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید.»

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.09.25

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.09.25