۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جزییات برگزاری مراسم عرضه اولیه «بوعلی»/ پتروشیمی بوعلی سینا به بورس راه پیدا کرد

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبر: 488576
جزییات برگزاری مراسم عرضه اولیه «بوعلی»/ پتروشیمی بوعلی سینا به بورس راه پیدا کرد

پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت در بورس تهران پذیرش شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مراسم عرضه اولیه سهام پتروشیمی بوعلی سینا، صبح امروز در ساختمان بورس تهران برگزار شد و این شرکت با نماد «بوعلی» به بازار سرمایه ورود پیدا کرد. 

مراسم عرضه اولیه «بوعلی» برگزار شد و تعداد ۴۲۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام پتروشیمی بوعلی سینا عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۲۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۳۹ هزار و ۳۶۰ ریال تا ۴۱ هزار و ۴۳۰ ریال تعلق خواهد گرفت. همچنین دوره ثبت سفارش از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲ است.

۳۱۵ میلیون از سهام پتروشیمی بوعلی سینا در روز جاری عرضه خواهد شد و ۱۰۵ میلیون سهم نیز در روز شنبه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص خواهد یافت.

این شرکت به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در گروه محصولات شیمیایی و بخش تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود در فهرست نرخ‌های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

این مراسم با حضور سعید محبی فرد، معاون مالی و امور سرمایه‌گذاری، مدیران هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی بوعلی سینا و مدیران بورس اوراق بهادار تهران، برگزار شد.

محمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در مراسم عرضه اولیه این شرکت گفت: طی ۶ نخست سال جاری، سود ‌خالص پتروشیمی بوعلی سینا با افزایش ۲.۸ برابری، رکورد جدید در تحقق برنامه‌ها را به ثبت رسانده و درمقایسه با سال گذشته، عملکرد مناسبی را رقم زده است.

به گفته وی، سود پایه هر سهم با تحقق ۲۷۰ درصدی رشد حدود ۲.۸ برابری را ‌شاهد بوده و سود پایه هر سهم از ۷۹۰ ریال در شش ماهه نخست سال گذشته به ۲۱۶۲ ریال طی شش ماهه نخست سال جاری رسیده ‌است.‌

پتروشیمی بوعلی سینا