۰ نفر

ورود عراقی‌ها به ایران ممنوع شد؟

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 509118
ورود عراقی‌ها به ایران ممنوع شد؟

تردد مسافران و تجار عراقی به کشور از طریق پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه، گفت: با توجه به شرایط بحرانی، وقوع وضعیت قرمز کرونا در استان خوزستان و شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی ورود مسافران و تجار عراقی به کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

او با بیان اینکه مقرر شده با راه اندازی آزمایشگاه مولکولی در پایانه‌های مرزی برای افراد فعال، تجار و بازرگانان ایرانی به صورت هر ۷۲ ساعت یکبار تست کرونا انجام شود، افزود: تجار عراقی نیز باید مورد تست و غربالگری کرونا قرار گیرند، همچنین افراد نظامی به ویژه افراد مستقر در هنگ مرزی باید هر ۷۲ ساعت تست کرونا دهند تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

حیاتی با تاکید بر اینکه عبور از مرزهای خوزستان برای مسافران و تاجران عراقی امکانپذیر نیست و باید از حضور در مرزهای زمینی خودداری کنند، اظهار داشت: درصورت بازگشایی مرزها، پس از انجام تست در ایران و در نتیجه منفی شدن جواب آن می‌توانند وارد کشور شوند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در این بازدید با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه بار اندازهای بازارچه مرزی بیان کرد: تمهیدات مورد نیاز جهت جلوگیری از ورود ویروس کرونا از طریق مرز چذابه اجرایی شده است، ضمن اینکه از اداره گمرک چذابه دستورات لازم جهت تردد کارگران و تجار مشغول به فعالیت در باراندازها به شرط همراه داشتن کارت بهداشتی و همچنین انجام تست مکرر کرونا ابلاع شده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، هم اکنون ۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز و ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و با توجه به بررسی‌های انجام شده، منشا شیوع ویروس کرونای انگلیسی، کشور عراق است.