۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو/ افت تقاضا با شروع روند نزولی بازار

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 468049
پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو/ افت تقاضا با شروع روند نزولی بازار

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا معاملات امروز را نزولی آغاز کرده که به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تشریح وضعیت بازار طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: هفته پیش بهای اونس جهانی با رشد حدود ۲۰دلاری نوسان چندانی نداشته اما در بازار ارز شاهد التهابات چشمگیری بودیم که همین موضوع در کنار افزایش جزیی تقاضا برای سکه در میانه هفته، باعث رشد قیمت طلا و سکه شد.

او ادامه داد: با شروع کار بازار امروز، بهای اونس ثابت مانده اما به دلیل کاهش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش حدود ۲۵ و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد.

سکه یک میلیون‌ حباب دارد

به گفته بذرافشان، اگرچه هفته پیش تقاضا برای خرید سکه حدود ۲۰درصد نسبت به روز‌های قبل بیشتر شده بود اما امروز با افت قیمت‌ها، مجددا تقاضا برای خرید طلا و سکه کاهش یافته است؛ ضمن اینکه حباب سکه هم به یک میلیون تومان رسید.

این فعال بازار طلا درباره روند احتمالی قیمت‌ها در هفته جاری بیان کرد: فعلا روند بازار طلا نزولی است و اگر ارز در نرخ فعلی به ثبات برسد و یا کاهش یابد، قیمت طلا و سکه هم ارزان‌تر خواهد شد.

قیمت روز طلا و سکه ۲۹شهریور ماه

بذرافشان با اعلام قیمت‌های امروز طلا و سکه گفت: در جریان معاملات امروز، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ١٢میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: نیم سکه هم امروز با قیمت شش میلیون و ۷۰۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی با نرخ یک میلیون و ۹۸۰هزار تومان معامله می‌شود و همچنین قیمت طلای ۱۸عیار در بازار امروز به گرمی یک میلیون و ۲۰۱هزار تومان رسید.