۰ نفر

راهکار جالب امام جمعه ارومیه برای رفع مشکلات اقتصادی؛ اسراف نکنید!

۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبر: 710053
راهکار جالب امام جمعه ارومیه برای رفع مشکلات اقتصادی؛ اسراف نکنید!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اجتناب از اسراف را ضروری و راهکار رفع مشکلات اقتصادی دانست و گفت: مردم باید با صرفه جویی در حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در جهت تحقق شعار سال، مسئولان و دولت را همراهی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ۱۸ فروردین ماه در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برپا شد، قدرت آمریکا را رو به افول دانست و با اشاره به فساد اخلاقی ترامپ و حق‌السکوت وی، افزود: رییس‌جمهور یک ابر قدرت به خاطر مسائل اخلاقی زبان‌زد جهانیان شده که مایه تاسف است. 

وی با بیان اینکه حجاب یک واجب شرعی است و بانوان با حفظ حجاب خود را از نگاه نامحرم حفظ کنند، گفت: اسلام برای زن ارزش بسیاری قائل است ولی دشمنان نظام با تبلیغات درصددند عکس موضوع را در اذهان عمومی شکل دهند. 

قریشی تحصیل بانوان، حضور در فعالیتهای اجتماعی، سیاسی و پست‌های مدیریتی بانوان را نشان از اهمیت نظام به جایگاه زن عنوان کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان بااشاره به اهمیت شب‌های قدر افزود: باید این شب را که بهترین فرصت برای خودسازی است، قدر بدانیم تا الطاف الهی شامل حال ما شود.

وی امام حسن (ع) را کریم اهل بیت دانست و گفت: این امام معصوم دو بار هرچه داشت در راه خدا احسان کرد و سه بار نیز اموال خود تقسیم کرده است. لذا ما نیز باید امام حسن (ع) را الگو قرار داده و در راه خدا از احسان و بخشش کوتاهی نکنیم. 

امام جمعه ارومیه، کرامت اخلاقی را از صفات دیگر امام حسن مجتبی عنوان کرد و افزود: امام حسن (ع) در برابر توهین و فحاشی افراد دوران خود با کرامت و سعه صدر رفتار می کرد و بدی را با نیکی پاسخگو بود.