۰ نفر

کارت سوخت بنزین حذف می شود؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبر: 707119
کارت سوخت بنزین حذف می شود؟

اجرای آزمایشی طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، توصیه وزارت نفت به مردم این است که در زمان مراجعه به جایگاه سوخت، از کارت شخصی خود استفاده کنند، اما برای افرادی که کارت ندارند یا کارت خود را جا گذاشته‌اند نیز، ظرفیت این وجود دارد که بتوانند از کارت جایگاه دار استفاده کنند. در تعداد کارت‌های آزاد محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌ایم، اما اگر فردی کارت شخصی به همراه نداشته باشد، می‌تواند از کارت جایگاه استفاده کند.

سامانه‌ای راه اندازی شده تا افراد پس از جا گذاشتن کارت سوخت خود در جایگاه، بتوانند آن را پس بگیرند، در خصوص استفاده از سیستم کارت بانکی برای تخصیص سهمیه سوخت، مباحث امنیتی و قضائی وجود دارد. اتفاقاتی در سیستم شاپرک رخ داد. اکنون در بستر اینترنتی (برای تاکسی‌های اینترنتی)، اعتبار رانندگان شارژ می‌شود و بر اساس آن سوخت گیری می‌کنند که سامانه‌اش در اختیار ما نیست.

ضمن اینکه قانون تکلیفی را درباره متمرکز کردن حساب‌ها در خزانه بر عهده ما گذاشته بود که اکنون حساب‌های فرعی را بسته‌ایم. در حوزه هدفمندسازی تنها یک یا دو حساب باقی مانده که مشکلش مربوط به بانک مرکزی می‌شود.

فرآیند دریافت اینترنتی سهمیه سوخت روی کارت‌های بانکی  در چه مرحله است؟ 

معاون وزیر نفت گفت: قانون تکلیفی را درباره متمرکز کردن حساب‌ها در خزانه بر عهده ما گذاشته بود که اکنون حساب‌های فرعی را بسته‌ایم. در حوزه هدفمندسازی تنها یک یا دو حساب باقی مانده که مشکلش مربوط به بانک مرکزی می‌شود.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب « کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می شود» را مطالعه کنید