۰ نفر

امام جمعه قم: مردم در بازار ارز سرمایه گذاری نکنند

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 704411
امام جمعه قم: مردم در بازار ارز سرمایه گذاری نکنند

امام جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر مدارس گفت:این مسائل غیر انسانی که در مدارس رخ داده و ادامه دارد نشان از خیانت جریاناتی خائن به مردم دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران این روز به نام روز جوان نامیده شده تا جوانان ما با تاسی به حضرت علی اکبر (ع) در زندگی خود، همیشه انتخاب‌های درستی داشته باشند و از دشمنان و فتنه انگیزان و ایران ستیزان و اسلام ستیزان در امان باشند.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام در سال ۱۳۵۷ گفت: این روز به نام روز احسان و نیکوکاری است مردم عزیز ایران در این روز در عرصه کمک و محرومیت‌زدایی و تلاش برای کمک به بندگان خوب خدا که از نظر مالی امکانات زیادی ندارند دستگیری می‌کنند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است که این ثروت خدادادی را باید قدر بدانیم و ان شالله هم مردم هم مسئولین در حفظ این سرمایه ملی کمال همت را داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر مدارس قم گفت: مسئله‌ای که برای دانش آموزان در مدارس کشور رخ داده و ادامه دارد خانواده‌ها را نگران کرده است و این کار غیر انسانی نشان از خیانت جریاناتی خائن به مردم دارد که از مسئولان امر انتظار می‌رود که این مسئله را پیگیری و مجرمان را شناسایی و محاکمه کنند.

وی افزود: این ایام نیمه شعبان در راستای تحقق و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای در عرصه جهاد تبیین چند اقدام خوب و مؤثر در کشور انجام شده یا در حال جریان است که برگزاری برنامه‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقان و منتظران امام مهدی آل محمد (ص) با همت تولیت این مسجد مقدس و همکاران ایشان در حال برگزاری است که از جمله این مراسم‌ها برگزاری هجدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با همکاری مؤسسه آینده روشن است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر در دیدار مردمی نسبت به وضع آشفته بازار ارز مطالبی گفتند از جمله اینکه همانطور که ملت ایران در اغتشاشات خیابانی دشمن را ناکام گذاشت، در اغتشاشات ارزی هم آنان را ناکام خواهد گذاشت.

بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست

امام جمعه قم بیان داشت: به گفته مسئولین بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و مردم از این اقدام خطرپذیر باید پرهیز کنند.

وی افزود: مردم نباید از سرمایه‌گذاری در امور تولیدی غافل شوند که این امر هم به نفع خودشان و هم به نفع کشور است و سرمایه گذاری در بازار ارز که این همه خطر پذیر هست برای خودشان و کشور ضرر دارد.

آیت الله سعیدی با تبریک در پیش بودن سالروز نیمه شعبان میلاد فرخنده میلاد منجی عالم بشریت، وجود مقدس مهدی آل محمد گفت: این روز به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده که هوشیارانه و در گمنامی به امام زمان (عح) و کشور حضرت ولیعصر خدمت می‌کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: مفهوم انتظار به معنای انتظار در هر امر و هر مشکلی است به خصوص نسبت به ولیعصر (عج) و سوال که این روزها باید به آن فکر کنیم و تحلیل کنیم آن آیت که هرکس به نوبه خودش باید موضوع مهدویت را تبلیغ و منتظر واقعی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: منتظر واقعی کسی است که از وضعیت موجود جهان رضایت ندارد و آینده بهتر در سایه حکومت گستر جهانی حضرت ولیعصر هم ایمان، باور هم امید دارد و هم برای رسیدن به حکومت جهانی تلاش می‌کند و به این فرد می‌توان منتظر واقعی گفت علاوه بر اینها از دعا برای وجود امام زمان (عج) و برای آن حضرت و ظهور آن حضرت به طور مستمر و مرتب کند.

وی ادامه داد: عصر غیبت به معنای کنار گذاشتن مسلمانان معارف اسلامی و تکالیف شرعی نیست و شیعیان باید با امر به معروف و نهی از منکر راه گسترش عدالت را باز کنند و از خمودگی و بی تفاوتی نسبت به خود و ناهنجاری‌های جامعه خارج کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: منتظر واقعی کسی است که با اقدامات سازنده خود موانع ظهور را کم می‌کند و باید دعا کنیم تا موانع ظهور امام زمان برطرف شود.