۰ نفر

عیدی فوق العاده برای معلمان حق التدریس

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۷
کد خبر: 621110
عیدی فوق العاده برای معلمان حق التدریس

حکم استخدامی معلمان حق‌التدریسیِ برخی از استان‌ها صادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، تعدادی از معلمان حق‌التدریسیِ مرحله سوم که از اوایل اسفند ماه در اعتراض به‌ عدم صدور حکم خود روزها مقابل مجلس و آموزش و پرورش تجمع کرده بودند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از صدور حکم استخدامیِ معلمانِ برخی از استان‌ها خبر دادند. 

به گفته‌ی آن‌ها، حکم استخدامیِ معلمان حق‌التدریسیِ همه‌ی استان‌ها هنوز صادر نشده است و آن‌ها امیدوارند به زودی این اتفاق برای تمام این معلمان بیفتد تا بعد از سال‌ها کار با حقوق پایین وضعیتِ مناسبی پیدا کنند. 

برخی از این معلمان البته ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند: قرار بود بعد از آنکه معلمان حکم خود را دریافت کردند حقوق آن‌ها پیمانی شود اما در برخی از استان‌ها مسئولان می‌گویند همان حقوق حق‌التدریسی به آن‌ها پرداخت می‌شود. 

آن‌ها می‌گویند: وزارت آموزش و پروش گفته تاریخ اجرای حکم باید از اول ماه اسفند باشد اما برخی از استان‌ها می‌گویند حکم را از هفدهم می‌زند و حقوق را هم به صورت حق‌التدریسی پرداخت می‌کنند. 

گفتنی است؛ معلمان حق‌التدریسی براساس مصوبه‌ی «تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» مصوب سال ۸۸ مجلس و همچنین قانون «الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی» مصوب سال ۹۷ می‌توانند بعد از گذراندنِ دوره‌ی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآیند. 

از آنجا که تعداد معلمان حق‌التدریسی زیاد بود و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش صد هزار نفر را نداشت در نتیجه قرار شد این معلمان به سه قسمت تقسیم شوند و در سه مرحله وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و حکم خود را بگیرند. معلمان حق‌التدریسیِ مرحله‌ی سوم معلمانی هستند که بعد از گذراندنِ کلاس‌های آموزشی در موعد مقرر حکم خود را دریافت نکردند و در اعتراض به این وضعیت بارها برای تجمع به تهران آمدند.