۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلا و سکه بر سر دوراهی / قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 617090
طلا و سکه بر سر دوراهی / قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت

بازار طلا و سکه بر سر دوراهی پیروی از اونس جهانی طلا و یا دلار قرار دارد و در این نوسانات زیادی را تجربه می‌کند.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه طی روزهای گذشته نوسانات بسیاری را تجربه کرد که دلیل اصلی آن صعود اونس جهانی طلا بود. اما در آخرین‌ روز معاملات، قیمت طلا تقریبا با ثبات بود.

به این ترتیب سکه امامی در قیمت ۱۱میلیون و ۹۶۸هزارتومان معامله می‌شود، روز گذشته سکه امامی ۱۲میلیون و ۲۴هزارتومان قیمت خورده بود. 

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته این سکه با قیمت ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان معامله می‌شود.

همچنین ربع سکه با قیمت ۳میلیون و ۸۷۰هزارتومان خرید و فروش می‌شود، روز چهارشنبه هر ربع سکه، ۳میلیون و ۸۹۰هزارتومان قیمت خورده بود. 

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۳۵۵هزارتومان قیمت خورده است. سکه یک گرمی روز گذشته با قیمت ۲میلیون و ۳۸۰هزارتومان معامله می‌شد.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب انواع سکه اندکی کاهش یافته است. به این ترتیب هر سکه امامی، ۲۹۹هزارتومان، نیم سکه یک میلیون تومان، ربع سکه ۹۴۹هزارتومان و سکه یک گرمی ۹۱۶هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا و سکه طی روزهای گذشته محل تقابل اونس جهانی طلا و دلار بود. در حالی که اونس‌جهانی به دلیل منازعات میان اوکراین و روسیه کاهشی بود اما دلار با امید به حصول توافق بیشتر میل به کاهش داشت. حال باید دید زور کدام یک از این دو عامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه بیشتر خواهد بود و قیمت‌ها به کدام سو خواهد رفت؟