۰ نفر

اتفاق عجیب؛ «حقِ اولاد» روی عیدی بازنشستگان محاسبه نشد!

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 615725
اتفاق عجیب؛ «حقِ اولاد» روی عیدی بازنشستگان محاسبه نشد!

گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که بابت فرزند دختر تحت تکفل خود، در عیدی پایان سال ۱۴۰۰، حق فرزند دریافت نکرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، بر اساس مصوبه هیات دولت در مورد میزان عیدی بازنشستگان، میزان حق فرزند برای هر فرزند تحت تکفل، ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به این میزان ۴۰۰ هزار تومان حق همسر هم اضافه می‌شود.

این گروه از بازنشستگان اعلام کردند که بابت اثبات برخورداری از فرزند دختر تحت تکفل، باید مدارک خود را به تامین اجتماعی ارائه می‌کردند اما چون از این موضوع اطلاع نداشتند، برای انجام این کار اقدام نکرده بودند و به همین دلیل از بابت این فرزندان خود، عیدی (سهم فرزند) دریافت نکرده‌اند.

به گفته‌ی این گروه از بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی می‌تواند از روی سامانه‌هایی که ازدواج‌ و طلاق در آنها ثبت می‌شوند و به پایگاه داده متصل هستند، متوجه اینکه دختران آنها از تکفلشان خارج شده‌اند، بشود و الزاما نیازی به ارائه‌ی مدرک اثبات این موضوع، وجود ندارد.

گفتنی است که میزان عیدی بازنشستگان امسال،  ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که با احتساب یک همسر و دو فرزند، به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.