۰ نفر

با عیدی امسال کارگران چند کیلو برنج و گوشت می توان خرید؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 612494
با عیدی امسال کارگران چند کیلو برنج و گوشت می توان خرید؟

عیدی کارگران امسال نهایتا حدود هشت میلیون تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فرارو، چند و چون عیدی کارگران و کارمندان مشخص شده است. تقریبا از اواسط بهمن کارگران متوجه شدند آخر سال چقدر به‌حسابشان واریز می‌شود و چند روز پیش زیر و بم عیدی کارمندان دولت مشخص شد. به‌طور خلاصه سقف عیدی کارگری هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان خواهد بود و کف این رقم ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

کارمندان هم احتمالا می‌دانند، طبق تصویب ‌هیات دولت ‎عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک میلیون و۶۰۰ هزارتومان تعیین شده است. به این عدد ۴۰۰ هزار تومان بابت همسر و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند اضافه می‌شود. اما ارزش عیدی کارمندی و کارگری در بازار ارز‌های دیجیتال، چقدر است؟ 

ارزش عیدی کارگری و کارمندی در بازار خوراکی‌ها

عیدی کارگران امسال نهایتا حدود هشت میلیون تومان است و این عدد با قیمت ۵۶ کیلوگرم گوشت گوسفندی برابری می‌کند. رقم هشت میلیون تومانی را باید سقف عیدی کارگران درنظر بگیریم و طبق آخرین آمار‌های رسمی ارزش هرکیلو گوشت گوسفندی تقریبا ۱۴۲ هزار تومان است. سقف عیدی کارگران کفاف خرید ۵۴ کیلوگرم گوشت گوساله و ۱۴۲ کیلوگرم برنج ایرانی را می‌دهد، اما حداقل عیدی که قرار است ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، معادل تقریبا هشت کیلو برنج ایرانی، حدود سه کیلو گوشت گوسفندی و گوشت گوساله است. عیدی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارمند دولت که متاهل است و دو فرزند هم دارد، با ۴۱ کیلو برنج، ۱۶ کیلو گوشت گوسفندی و ۱۵.۵ کیلو گوشت گوساله برابری می‌کند.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز‌های دیجیتال

این رقم در بازار ارز‌های دیجیتال با شش‌هزارم ارزش بیت‌کوین برابری می‌کند. برای خواندن ادامه گزارش اینجا را کلیک کنید.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار سکه و طلا

 ارزش سقف عیدی کارگران معادل ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار است.  برای خواندن ادامه گزارش اینجا را کلیک کنید.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز 

سقف عیدی کارگران تقریبا ۳۰۰ دلار است.  برای خواندن ادامه گزارش اینجا را کلیک کنید.