۰ نفر

عیدی امسال کارگران معادل چند دلار است؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبر: 612492
عیدی امسال کارگران معادل چند دلار است؟

ارزش عیدی کارمندی و کارگری در بازار ارز‌ چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فرارو، چند و چون عیدی کارگران و کارمندان مشخص شده است. تقریبا از اواسط بهمن کارگران متوجه شدند آخر سال چقدر به‌حسابشان واریز می‌شود و چند روز پیش زیر و بم عیدی کارمندان دولت مشخص شد. به‌طور خلاصه سقف عیدی کارگری هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان خواهد بود و کف این رقم ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

کارمندان هم احتمالا می‌دانند، طبق تصویب ‌هیات دولت ‎عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک میلیون و۶۰۰ هزارتومان تعیین شده است. به این عدد ۴۰۰ هزار تومان بابت همسر و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند اضافه می‌شود. اما ارزش عیدی کارمندی و کارگری در بازار ارز‌های دیجیتال، چقدر است؟ 

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز

سقف عیدی کارگران تقریبا ۳۰۰ دلار است. رقمی که هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان است و با‌توجه به نرخ ۲۷ هزار تومانی اسکناس آمریکا طی روز‌های اخیر به‌طور دقیق معادل ۲۹۵ دلار خواهد بود. ارزش سقف عیدی کارگران را می‌توانیم با چهار هزار لیر ترکیه، هزار و ۱۰۰ درهم امارات و ۲۶۰ یورو برابر بدانیم. کمترین رقم پرداختی به‌عنوان عیدی به کارگران ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای یک ماه کارکردن درنظر گرفته شده و این رقم برابر با ۱۷ دلار است. بین کارمندان دولتی، شخصی که هم متاهل است و هم دو فرزند دارد، امسال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عیدی می‌گیرد. ارزش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد ارز معادل ۸۵ دلار است. کارمند مجرد دولت که آخر سال قرار است یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حسابش واریز شود، می‌تواند با این رقم ۶۰ دلار، ۵۲ یورو، ۸۰۰ لیر ترکیه و ۲۲۰ درهم امارات بخرد.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز‌های دیجیتال

این رقم در بازار ارز‌های دیجیتال با شش‌هزارم ارزش بیت‌کوین برابری می‌کند. برای خواندن ادامه گزارش اینجا را کلیک کنید.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار سکه و طلا

 ارزش سقف عیدی کارگران معادل ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار است.  برای خواندن ادامه گزارش اینجا را کلیک کنید.