۰ نفر

با عیدی امسال چند گرم طلا می توان خرید؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 612481
با عیدی امسال چند گرم طلا می توان خرید؟

ارزش عیدی کارمندی و کارگری در بازار سکه و طلا چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فرارو، چند و چون عیدی کارگران و کارمندان مشخص شده است. تقریبا از اواسط بهمن کارگران متوجه شدند آخر سال چقدر به‌حسابشان واریز می‌شود و چند روز پیش زیر و بم عیدی کارمندان دولت مشخص شد. به‌طور خلاصه سقف عیدی کارگری هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان خواهد بود و کف این رقم ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

کارمندان هم احتمالا می‌دانند، طبق تصویب ‌هیات دولت ‎عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک میلیون و۶۰۰ هزارتومان تعیین شده است. به این عدد ۴۰۰ هزار تومان بابت همسر و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند اضافه می‌شود. اما ارزش عیدی کارمندی و کارگری در بازار ارز‌های دیجیتال، چقدر است؟ 

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار سکه و طلا

 ارزش سقف عیدی کارگران معادل ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار است. بیشترین رقم پرداختی به کارگران به‌عنوان عیدی هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان خواهد بود، ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان رسیده و این عیدی با قیمت فعلی ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار برابری می‌کند. طلافروشی‌ها ربع‌سکه را این روز‌ها حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشند و کف عیدی کارگرانی که امسال دست‌کم ۹ ماه سر کار رفته‌اند، کفاف خرید این قطعه سکه را می‌دهد. عیدی این کارگران قرار در کمترین حالت سه میلیون و ۹۸۰ هزارتومان باشد. قیمت سکه گرمی در آخرین روز‌های بهمن امسال تقریبا دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود و هر کسی که حداقل شش ماه کار کرده، می‌تواند با رقم عیدی کارگری آن را بخرد. سکه گرمی تقریبا ارزش یکسانی با عیدی کارمند متاهل و صاحب دو فرزند دارد. رقمی که قرار است دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز‌های دیجیتال

این رقم در بازار ارز‌های دیجیتال با شش‌هزارم ارزش بیت‌کوین برابری می‌کند. برای خواندن ادامه گزارش اینجا را کلیک کنید.