۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بازار داغ پوشاک ترک و تولیدکنندگانی که نقره داغ می ­شوند

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبر: 611916
بازار داغ پوشاک ترک و تولیدکنندگانی که نقره داغ می ­شوند

اگرچه بسیاری از فروشندگان پوشاک در کشور چشم امید خود را به شب عید دوخته بودند؛ اما رونق حراج­ های فصلی فروشندگان پوشاک ترک، بازار را از دست آنها ربوده است و در پیج­های اینستاگرامی بازارگرمی خود را برای فروش انواع پوشاک تولیدی خود به اوج رسانده­اند.

اقتصادآنلاین - محبوبه فکوری؛ کاسبی است و شب عیدش. جمله­ای که از قدیم برای بسیاری از کاسبان و فروشندگان خرده­فروش و عمده­فروش معنای خاصی داشته است؛ اما اکنون این چنین جملاتی برای صاحبان مشاغل کشورهای دیگری که یکی از مهمترین بازارهای کسب و کارشان ایران است، بیشتر معنا و مفهوم می­یابد.

اکنون در آستانه فرارسیدن سال نو و درست در روزهایی که کارمندان عیدی­های خود را هم دریافت کرده­اند، بازار خرید و فروش کالاهای شب عید داغ است و به خصوص در حوزه پوشاک، کیف و کفش و مانتو و کت و شلوار، بازار داغی پیش روی بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است.

اما در این میان، به موازات رونقی که بازار شب عید در بسیاری از کسب و کارها دارد، فروشندگان ترک نیز دست به کار شده­اند و با حراج­های آخرفصل خود تلاش دارند تا مشتریان ایرانی را هم از آن خود کنند. به خصوص اینکه پیج­های خرید و فروش پوشاک و کیف و کفش برندهای ترک به صورت آنلاین در شبکه­های اجتماعی تلاش دارند تا با اغواکردن مشتریان، آنها را برای خرید کالاهای تولیدی این کشور، قانع کنند.

بررسی­ های میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین از بازار پوشاک هم به خوبی نشان می­دهد که اگرچه تولیدکنندگان ایرانی ظرف سنوات گذشته از پیشرفت قابل توجهی به لحاظ کیفی، تنوع رنگ و طرح پوشاک تولیدی خود تجربه کرده­اند؛ اما به لحاظ قیمتی هنوز هم قابلیت رقابت با برند ترک را ندارند.

به همین دلیل است که به موازات کاهش قدرت خرید مردم این تولیدکنندگان ترک می­توانند بازار را به دلیل قیمت تمام شده تولیدات خود از تولیدکنندگان ایرانی بربایند؛ اما به هر حال مردم هم باید به این نکته توجه کنند که تا زمانی که از تولیدات داخلی خود حمایت نکنند، تولیدکنندگان ایرانی نیز نمی­توانند نسبت به ارتقای سطح تولید و کاهش قیمت تمام شده خود اقدام کنند؛ چراکه یکی از عواملی که منجر به کاهش قیمت تمام­شده می­شود، افزایش تیراژ تولید است که به طور قطع باید با فروش بیشتر در بازار صورت گیرد.

اما این تمام ماجرا نیست؛ بلکه به موازات این تلاش رسمی تولیدکنندگان ترک برای فروش هر چه بیشتر پوشاک و کیف و کفش خود در فضای مجازی، قاچاق نیز در بازار می­تازد و هنوز هم راهکار موثری برای مبارزه با آن در بازار دیده نمی شود. به هر حال به نظر می­رسد که این وظیفه سیاستگذاران است که از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در شب عید که گل بازار آنها است، حمایت کرده و زمینه را برای حفظ اشتغالزایی و فروش بیشتر محصولات باکیفیت ایرانی هموار کنند.