۰ نفر

حقوق ۵ میلیونی برای زنان خانه دار؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبر: 610882
حقوق ۵ میلیونی برای زنان خانه دار؟

رییس ستاد امر به معروف طی نامه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری را با استفاده از پیشنهادات صاحبنظران این امر ارایه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نامه رییس ستاد امر به معروف آمده است: از آنجا که مهمترین نقش‌های جامعه، شغل ارزشمند و بی‌بدیل همسرداری و مادری است و این دو جایگاه معروف و شناخته شده نزد عقل و شرع در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی و اخذ سیاست‌های ناصواب و عدم اهتمام در قانون‌گذاری، تضعیف شده است.

از طرفی کشور در آستانه گرفتار شدن در منکر تله جمعیتی می‌باشد، پیشنهاد طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری ارایه می‌گردد.

-ضروری است برای بها دادن به شغل تربیتی بانوان خانه دار که بهترین شغل یعنی همسرداری و تربیت کودک است، تمهیداتی اندیشیده شود تا برای اجرت‌المثل کار در منزل و پرورش نسل، حقوقی با عنوان شغل تربیتی همسر در حقوق سرپرست خانواده در نظر گرفته شود.

-اگر اجرت‌المثل برای یک خانم خانه دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود، باید مبلغی حدود پنج میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است.

برای مطالعه مشروح خبر اینجا کلیک کنید