۰ نفر

هشدار به کشاورزان درباره هجوم ملخ‌ های صحرایی و مهاجر

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۲۸
کد خبر: 609731
هشدار به کشاورزان درباره هجوم ملخ‌ های صحرایی و مهاجر

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان مناطق جنوبی نسبت به پایش ملخ صحرایی و مهاجر اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حقیقت گفت: در مناطق جنوبی کشور به خصوص استان هرمزگان کشاورزان نسبت به پایش ملخ های صحرایی و مهاجر اقدام کنند و در صورت مشاهده به مراکز کشاورزی اطلاع دهند.

 با توجه به بارندگی های اخیر و فراهم شدن رطوبت در شرق عربستان پیش بینی می شود که دسته جات ملخ به سمت سواحل هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آیند.

حقیقی گفت: کشاورزان مناطق شمال غرب، جنوب غرب و راستای زاگرس و البرز هم به دلیل شرایط جوی باید طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه از محلول پاشی در باغات اجتناب کنند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، با وجود بارش برف در راستای البرز و زاگرس، باغداران بر روی نهال های جوان برف تکانی را انجام دهند تا باعث خرابی محصول نشود. 

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۸.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۸۱.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۱۸ میلی متر است که این امر افزایش ۳۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش ۸.۳ درصدی نسبت به دوره بلندمدت را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و باران آغاز می شود که روز جمعه گستره سامانه بارش علاوه بر شمال غرب و غرب، مناطقی از جنوب غرب و دامنه های البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.