۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت نخستین خرید ملک با بیت کوین در کلمبیا

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 608616
ثبت نخستین خرید ملک با بیت کوین در کلمبیا

بخش املاک و مستغلات در کلمبیا پس از ثبت نخستین خرید خود با بیت کوین، در زمینه استفاده از رمزارزها به نقطه عطفی رسیده است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ نخستین خرید ملک با بیت کوین هفته گذشته در کلمبیا به ثبت رسید. شرکت La Haus، یک ملک را در سانتا مارتا در مقابل بیتکوین، خریدار در زمان معامله در کلمبیا نبود. در حالی که کلمبیا به تازگی شروع به بررسی بیت کوین برای پرداخت‌های املاک کرده است، در کشورهای همسایه مانند ونزوئلا، استفاده از رمزارز برای چنین تراکنش هایی رایج تر شده است.

. La Haus، یک شرکت آنلاین املاک و مستغلات، پس از دریافت ۰.۰۳ BTC حدود یک ماه پیش، در این خرید واسطه شد. خرید اخیراً توسط خریداری که در کلمبیا نبود تکمیل شد، بنابراین عملیات با استفاده از شبکه لایتنینگ انجام شد.

این خرید تقریباً یک ماه پس از آن صورت گرفت که این شرکت اعلام کرد بیت‌کوین را برای رزرو و پرداخت برای خرید آپارتمان‌های شهر Natura City، میپذیرد.

Natura City منطقه در حال توسعه‌ واقع در سانتا مارتا است.

مدیران La Haus اظهارکردند که در حال کار برای گسترش و استفاده از این پرداخت‌ها برای توسعه در سراسر کشور هستند. در این باره، Jehudi Castro، معاون آینده و نوآوری

 La Haus اظهارکرد:  ما در تلاش هستیم تا این نوع پرداخت را به کل کشور بیاوریم تا روش‌های پرداخت و نحوه سرمایه گذاری، مانعی برای دسترسی به ملک مسکونی نباشد.

با این حال، این نخستین بار نیست که La Haus یک خرید مبتنی بر رمزارز را تکمیل می‌کند. این شرکت که در مکزیک هم فعالیت دارد، نخستین خرید کریپتو خود را در ژانویه زمانی که ملکی در مکزیک توسط زنی ساکن پرو خریداری شد، ثبت کرد.

خرید با رمزارز در بخش املاک و مستغلات نیز در کشورهای حوزه (لاتام) مانند ونزوئلا، با تتر یا USDT انجام می‌شود، سال گذشته، یکی از این خریدها در یکی از ایالت‌های ساحلی این کشور اتفاق افتاد، جایی که یک خریدار از USDT برای خرید یک آپارتمان به قیمت ۱۲۰۰۰ دلار استفاده کرد.