۰ نفر

افزایش حقوق جدید برای کارکنان وزارت نیرو

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبر: 607907
افزایش حقوق جدید برای کارکنان وزارت نیرو

مصوبه دولت درخصوص زمان لازم الاجرا شدن پرداخت فوق العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو اصلاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هیات وزیران به منظور رفع خلأ زمانی در مصوبه مربوط به پرداخت فوق العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو، با اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه فوق، مصوبه یاد شده از تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۹ لازم الاجراست.

تصویب برقراری فوق العاده سختی کار کارمندان صنعت آب و برق در سال ۹۹

لازم به ذکر است که هیات وزیران در جلسه ۱۳/ ۱۲/ ۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۵۰/۳۸۵۴۶/۹۹ مورخ ۶/ ۷/ ۱۳۹۹ وزارت نیرو و به استناد بند (۳) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- فوق العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف با رعایت سقف و ضوابط تعیین‌شده در بند (۳) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دستورالعمل مصوب وزیر نیرو به کارمندان شاغل در مشاغل دارای شرایط مقرر در بند یاد شده در وزارت نیرو و شرکت‌های دولتی زیرمجموعه آن قابل پرداخت است.

۲- تصویب‌نامه شماره ۱۰۴۶۱۶/ت۴۹۴۱۲هـ مورخ ۱۰ /۵/ ۱۳۹۲ از تاریخ ۱/۱/ ۱۳۹۲ لازم الاجرا است.

پیشنهاد وزارت نیرو برای اصلاح مصوبه تعیین فوق‌العاده سختی کار کارکنان

بعد از این مصوبه وزارت نیرو پیشنهاد اصلاح مربوط به تعیین فوق‌العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو را به هیات دولت ارائه کرد.

وزارت نیرو از جمله وزارت‌خانه‌هایی است که مانند وزرات نفت از بدو تاسیس، دارای مقررات خاص نظام پرداخت بود اما در سال ۱۳۹۱ طی توافقنامه‌ای، این وزارتخانه مکلف به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان مشمول شد.

برای حل مشکلات ایجاد شده و نیز حفظ رضایت کارکنان این صنعت، وزارت نیرو به هیات دولت پیشنهاد کرد تا بر اساس بند (۳) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‌العاده سختی کار کارمندان وزارت مزبور و شرکت‌های دولتی زیر مجموعه آن، با رعایت سقف تعیین شده در قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت شود.

از آنجایی که مصوبه مذکور تاریخ اجرایی ندارد و دستگاه‌های نظارتی تاریخ صدور تصویب‌نامه مذکور (۱۸ اسفند ۱۳۹۹) را مبنای عمل قرار داده‌اند و این امر خلاء پنج ماه و ۱۰ روزه‌ را در مبانی قانونی پرداخت فوق‌العاده مذکور به وجود آورده،   طوری که اصلاح احکام و کاهش حقوق کارکنان در مدت  اشاه شده در دستور کار دستگاه‌های یادشده قرار گرفته است. از این رو به منظور رفع مشکل مذکور وزارت نیرو به هیات دولت پیشنهاد کرد تا تصویب‌نامه مربوط به فوق‌العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو از تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۹ مورد اجرا قرار بگیرد.