۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

قیمت ال ۹۰ صفر در بازار (بهمن ۱۴۰۰)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 607326
قیمت ال ۹۰ صفر در بازار (بهمن ۱۴۰۰)

قیمت ال ۹۰ صفر در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ حداقل برابر ۴۴۰ میلیون تومان است و قیمت دیگر انواع تندر۹۰ نظیر تندرپلاس و پارس تندر نیز در محدوده ۴۵۰ تا ۶۰۵ میلیون تومان ارزیابی می‌شود. اگر خواهان کسب اطلاعات کامل و دقیق‌تر درباره قیمت روز ال۹۰ هستید، دعوت می‌کنیم به منظور باخبر شدن از قیمت تندر ۹۰ در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

اقتصاد آنلاین- محسن بهرامی؛ قیمت ال ۹۰ تیپ E۲ صفر کیلومتر که پرفروشترین مدل تندر۹۰ نیز در کشور ما به شمار می‌رود، طی روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ نسبت به هفته قبل حدود ۵ میلیون تومان افزایش نشان می‌‌دهد و نزدیک به ۴۴۰ میلیون تومان به منظور خرید l۹۰ E۲ مدل ۹۹ در بازار آزاد پول نیاز است.

تندر۹۰ E۲ کف قیمتی خانواده رنو L۹۰ را تشکیل داده و حد بالای بهای این سری از تولیدات رنو در ایران به تندر پلاس اتوماتیک مدل ۹۹ که توسط ایران خودرو تولید می‌شد، اختصاص دارد. قیمت این سدان فرانسوی در روز شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به ۶۰۵ میلیون تومان رسیده که نسبت به شنبه هفته قبل، افزایش ۵ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

رنو ال ۹۰ یا داچیا لوگان که در ایران با نام تندر ۹۰ هم شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۶ به عنوان جانشین پیکان به کشورمان آمد و هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو تولید آن را برعهده گرفتند. اما ارزان بودن قیمت این خودرو خیلی دوام نداشت و با توجه به کیفیت فنی بالاتر آن به نسبت سایر خودروهای مشابه، تقاضا برای ال۹۰ روزبه‌روز افزایش پیدا کرد. در نتیجه متاسفانه حالا تندر۹۰ جزو گران‌ترین خودروهای اقتصادی تولید داخل به حساب می‌آید. گفتنی است که از سال ۹۹ به دلیل تشدید تحریمها، تولید و عرضه تندر۹۰ متوقف شده و معلوم نیس که چه زمانی دوباره تولید آن از سر گرفته خواهد شد.

رنو ال ۹۰ در قالب چند نسخه به بازار ما وارد شد که از جمله می‌توان به ال۹۰ E۲ پارس خودرو و تندر ۹۰ E۲ ایران خودرو اشاره کرد. ضمنا پارس تندر دنده‌ای - اتومات ( ساخت پارس خودرو) و تندر پلاس دنده‌ای و اتوماتیک ( ساخت ایران خودرو) نمونه های فیس‌لیفت این سدان فرانسوی- رومانیایی هستند و رنو سیمبل نیز به عنوان نسل دوم این ماشین در بازار ما به صورت وارداتی حضور دارد. ناگفته نماند از سال ۹۷ گیربکس جدید JHQ روی نمونه‌های دستی رنو L۹۰ نصب شد تا مشکل خرابی گردگیر پلوس و تخلیه ناگهانی روغن جعبه دنده رفع شود و نگرانی بابت خرد شدن دنده های گیربکس به حداقل برسد.

با مطالعه جدول زیر قیمت ال ۹۰ صفر و دیگر انواع آن در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ به اطلاع شما خواهد رسید. لازم است تاکید کنیم که به علت شرایط بازار خودرو کشور، امکان نوسان قیمت‌ها همواره وجود خواهد داشت.

جدول قیمت ال ۹۰ -بهمن ۱۴۰۰

نوع خودرو

سال ساخت

کارکرد (کیلومتر)

قیمت (تومان)

پارس تندر

۹۸

صفر

۴۵۰ میلیون

تندر ۹۰ E2 ایران خودرو با رینگ آلومینیومی

۹۸

صفر

۴۴۰ میلون

تندر۹۰ پلاس اتوماتیک رینگ فولادی

۹۸

صفر

۵۶۵ میلیون

تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک

۹۹

صفر

۶۰۵ میلیون

تندر پلاس دنده ای رینگ آلومینیومی

۹۸

صفر

۴۹۰ میلیون

منبع قیمت: باما