۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

قیمت شاهین سایپا (بهمن ۱۴۰۰)

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹
کد خبر: 606435
قیمت شاهین سایپا (بهمن ۱۴۰۰)

اگر می‌خواهید از قیمت شاهین سایپا در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ اطلاع پیدا کنید، دعوت می‌کنیم خبر پیش رو را تا انتها بخوانید و درباره جدیدترین قیمت سایپا شاهین اطلاعات دقیقی به دست آورید.

اقتصادآنلاین-محسن بهرامی؛ شاهین یکی از جدیدترین تولیدات سایپا به شمار می‌رود که روی پلتفرم SP۱۰۰ بنا شده و گفته می‌شود ساختار آن مشابه خودرو چینی ولکس C۳۰ است. ضمنا این پلتفرم به کمپانی تویوتا ژاپن تعلق دارد و در تولید یکی از نسل‌های قدیمی تویوتا یاریس به خدمت گرفته شده است.

شاهین سایپا فرم مناسبی دارد اما چراغ‌های عقب آن کمی ناهماهنگ با سایر نواحی به نظر می‌رسند. این خودرو با موتور توربوشارژ هشت سوپاپ m15TC (نسخه پرخوران موتور ساینا)  به قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر، وارد بازار ما شده است. یک جعبه دنده پنج سرعته دستی هم نیروی موتور شاهین را به سوی محور چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته ظاهرا مگاموتور مشغول توسعه  یک موتور شانزده سوپاپ است که در آینده روی شاهین و سایر تولیدات جدیدتر سایپا نصب خواهد شد. ضمنا به زودی شاهین اتومات با یک گیربکس اتوماتیک CVT شش سرعته ساخت شرکت پانچ بلژیک هم به فهرست محصولات سایپا خواهد پیوست.

قیمت شاهین سایپا در کارخانه معادل ۳۴۳ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان اعلام شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت این خودرو در بازار برابر ۳۴۵ میلیون تومان است.

جدول قیمت سایپا شاهین – بهمن ۱۴۰۰

نوع خودرو

مدل

کارکرد ( کیلومتر)

قیمت (تومان)

سایپا شاهین G

۱۴۰۰

صفر

۳۴۵ میلیون (بازار)

سایپا شاهین G

۱۴۰۰

صفر

۳۴۳ میلیون و ۶۹۳ هزار(کارخانه)

منبع قیمت: باما